Era hästar!

Sv: Era hästar!

Jag har ju precis börjat med fälttävlan (varken hästen eller jag har hållit på med det förut), gick på våran första terrängträning för två dagar sedan, men planerar att debutera till hösten.

Hästen är iaf enligt säljaren en dressyrhäst av klass, men hon spänner sig lätt och går har därför gått mkt bättre i hoppningen. 7 år är hon e. D-day. liten bara 156 cm ungefär, men precis lagom eftersom jag inte heller är särskilt stor :P
Vi har hunnit upp i 1.10 hoppning och startat några L:b dressyr. en speciell dam som jag tror mycket på!

kachic

ursäkta storleken, bilden är ca 1 år gammal :p

Min syster hade först en B-ponny, som var okänd, 1.30 hög. Dom tävlade Lätt för b-ponnysar får bara gå det. Dom tävlade hoppning åxå. Undertiden köpte vi en C-ponny som hon red in. 1.40 hög. Efter Bostorps Bravad och My. Renresig Welsh. Dom tävlade MSV A fältt. MSV hopp och Lätt A dressyr, Med 90% plasering i alla grenar. Sen köpte vi en D-ponny. Import Irland, Okänd, 1.45 hög. Som hon tävlade MSV A fällt, LA hopp, LA Dressyr. Dom kom 3 på fältt sm -00

Vi sålde c-ponnyn och d-ponnyn -00.. Vi har köpt tillbaka båda 2 nu=) Jag å c-ponnyn ska ut på lite dressyr:love:

Hej, Är ej aktiv FT-ryttare, men har varit på låg nivå för några år sedan.
Då med halvlbodsvalack e:Arram, ue:Limelight. Han är pensionerad från FT och tävlas endast i dressyr.

Har en liten 3-åring med som jag tänkte komma till start med i FT.
Han är e: Be My Chief XX. u: Summers Risotto XX
MVH W

Hej!
Jag rider en D-ponny som heter Secret Silver född 1997. Han ägs av en ridskola men jag har honom på halvfoder och rider honom ungefär 5 dagar i veckan. Vi har tävlat upp till LB hoppning och LA dressyr. Tog även DM-guld -05! Ska debutera medelsvår B fälttävlan på midsommar! Mål för i år är nog SM och LagSM! Silver är importerad från Irland och kom till oss bara två veckor efter han "landat" i sverige. När Silver kom så var han registrerad i Irland som Ashfield Silver Mercant e: Bobby Sparrow, som jag har förstått var en av Irlands bästa hoppponnyhingstar! Och där gick han och hade fin stam tills min ridlärare ringde svenska ridsport förbundet och skulle registrera honom här. jaha, vad trevligt sa dom. Ska du ta föl på henne eller? Min ridlärare blev minst sagt chockad eftersom Silver är en valack! Så vi hade fått fel papper på honom. Det var ganska synd för han hade ju en fin stam. Men då fick vi registrera honom som Secret Silver eftersom ingen vet vem han är riktigt. Jag började rida Silver för ungefär tre år sen och det har gått jättebra för oss. Kommer bli svårt att lämna ifrån mig honom efter sommaren.

http://www.grumsridklubb.se/gh_silver.JPG

Sen har jag även ett fullblod tillsammans med min mamma och syster. Han heter Max Dancer xx e: Bal Du Siegneur xx och är född 2000. Vi har haft honom i typ 1½ år och innan vi köpte honom gick han galopplöp och sprang in 94 915 kr. Han har inte varit ute och tävlat så mycket. Men jag är på G med honom. Han har kapacitet iallfall!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka