Era hästar!

*lånar svarsknapp*

Rider en valack född -94 efter Romano - Sandhurst Prince xx. Ägaren har haft honom som hopphäst i 6 år och ridit 1,30 klasser, hoppar som en katt fast han är rätt stor, 1.70 cm. :smirk:
Skulle startat deb fälttävlan med honom sista maj, men då vaknade jag dagen innan med 40 graders feber och halsfluss, så det blev inget med det.. :mad: :mad:
Har tränat terräng för Eva Franzén, hästen har aldrig gått någon terräng innan, men han hoppade allt! :love: Verkade något konstigt tog han bara i ännu mer och hoppade 1.40 över 1 meters-hindret.. :smirk: Får se om det hinner bli någon fälttävlansstart, han ska lånas ut till hösten..dåligt med så få tävlingar mitt i sommaren!

Hästen jag red fälttävlan på innan var en liten (161 cm) valack född -86, efter Strauss - Tammer Fors xx..underbar häst :love: som numera äter gräs på de evigt gröna ängarna. :cry:

Just nu har jag ingen att tävla på.
Men jag har en treåring efter MajimG-Mulhollende** som jag tänke börja så smått med nästa år.
Tävlade hennes mamma lite grann (deb/lätt)(-91e. Mulhollande**-Empery**) och hade då även min tryggve (Tropiantus-88 e. Take a Reef**-Roteboldt).
Bättre häst än den får man leta läääänge efter! Vi tävlade upp till msv tillsammans, sen så kom en skada i fatt honom :cry:
Innan de två så hade jag en valack (-83e. LevelPar**-Drumhead**).

Men nu ligger som sagt framtiden hos min lilla unghäst, och än så är alla förhoppningar mer än infriade!! :bump:

Sv: Re: Era hästar!

trip skrev:
Just nu har jag ingen att tävla på.
Men jag har en treåring efter MajimG-Mulhollende** som jag tänke börja så smått med nästa år.
Tävlade hennes mamma lite grann (deb/lätt)(-91e. Mulhollande**-Empery**) och hade då även min tryggve (Tropiantus-88 e. Take a Reef**-Roteboldt).
Bättre häst än den får man leta läääänge efter! Vi tävlade upp till msv tillsammans, sen så kom en skada i fatt honom :cry:
Innan de två så hade jag en valack (-83e. LevelPar**-Drumhead**).

Men nu ligger som sagt framtiden hos min lilla unghäst, och än så är alla förhoppningar mer än infriade!! :bump:

Har en häst efter Empery!

Sv: Era hästar!

Jag tog fälttävlanskortet IDAG!

Tillsammans med min UNDERBARA D-ponny, som är en valack, okänd korsning imp. Irland. Köpte honom som sjuåring, då kom han direkt från irland och hade aldrig blivit riden i form... sprang bara med nosen rakt upp mot himlen och stod på bakbenen... idag är han nio och det har hänt en hel del!

Det var allra första gången vi var på en terrängbana, och det gick JÄTTEBRA! Han är sååå go - det var nästan bara att styra å hänga med! :love:

falt008.jpg

falt009.jpg

falt014.jpg

falt002.jpg

Knapplån.....
Jag rider fälttävlan på mina två hästar. Den ena är efter Burggraaf - Cor de la bryere.
Så här ser han ut:
PrisutdelningGte.jpg

Den andre är efter Billion xx - Parnass. Han är bara startad två deb långt innan jag köpte honom. Jag har haft honom i ca två månader.
Så här ser han ut:
Hstar004.jpg

Han ska debutera med mig i Dagstorp.

Det är ju på våran bana du varit:) var det GF du tränade för??

Japp, d var eran bana ;) !

Nej, inte Gunilla. Det var Jenny. :D

Jättekul var det! Fast det regnade... men det gjorde inget! :rofl:

Smulan: vill du lägga ut någon mer bild på din häst, känner igen namnet väldigt väl..;)

Jag har en C-ponny vid namn Mirabell, kallad Bella, okänd härstamning, född 1989. Tävlar Msv B ft, dressyren och hoppningen är det väl lite så och så med, både jag och Bella tycker att det är fruktansvärt trist ;)

Jag har haft henne i 5 år och innan jag fick henne så hade hon gått en terrängträning och några hoppningar. Har varit mycket jobb med henne eftersom hon gärna lägger sig på i handen och sen är bakbenen några mil efter. Men det blir bättre och bättre. Tyvärr så är ponnyåren slut och det är bara det här året kvar så hon ska säljas till hösten :(

Vill bara tillägga att hon är en helt underbar ponny som hoppar allt så länge jag rider som jag ska :P

1087fa1.jpg

1087fjl.jpg
<--Lag-Sm 05
view
Lag-Sm terräng.

Inte jag som rider, men vi äger henne.

Sto e. Bernstein - Zinsky** - Jaguar - Kaliber
född 1999, alltså 7 i år. går CNC*, har gått två sammanlagt och 1.20 hopp. Trots hennes dressyrstam är dressyren hennes svagaste sida.. ;) hon börjar bli stadigare i traven nu, men galoppen är där en bit klar innan den blir helt bra... Hoppning kan hon peta 1 eller 2 ibland, men aldrig nåt stopp. I terrängen går hon som ett litet tåg, aldrig att hon skulle få för sig att stanna! Hon älskar verkligen terräng och är väldigt gående. Nån jättegalopp har hon inte, så hon drar på sig lite tidsstraff, men lite längre in på säsongen (har bara gått 2 st än i år) så kan hon nog rida på lite mer också.

26277.jpg

Jag har en 11-årig fullblodsvalack efter Steve´s Friend ** - Bant **.
När jag köpte honom i feb förra året så hade han gått 3 debutant och jag hade aldrig hoppat ett fast hinder i hela mitt liv :o men vi tog fälttävlanskortet och började tävla (i början så va det antigen eller, vi vägrade ut oss eller så placerade vi oss :smirk: ). Nu har han startat några lättklass och i höstas tog vi märke II så nu är det dags att debutera *-ig (nervöst, varken jag eller hästen har ju gjort det förut, jag hoppas att han är klar till JSM, vi får se). Vi har även tävlat lite dressyr och hoppning på sidan om med plac i 1m/LB och clear rounds i 110 och 64% i LA.

namnls3.jpg

IMG_0040.jpg

IMG_1450.jpg

ozon.jpg

Jag har 2 fullblod:

1. Född 2000, sto plac. i deb e. Secret Destination- Northern Horizon. Hoppar som en katt, men köpte henne for 3 v sen, dressyren är inte på topp än. Hoppar ALLT i terr. brun, 163cm, cool när hon ska vara det, jätte bra psyke

2. Vallack 98, e. Jalmood-Blakeney knäpp i huvet, men MYCKET kapacitet i hopp/terr. Endast startat 1 g fältt. men fick 52,2i dressyren, felfri hopp o 1 stopp (såg inget hinder sol mitt imot!!:( )i terr.
galleri.asp

Mycket lovande båda två!

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

KL

Jag har en valack född -95. Dansk imoprt, okänd stam, men ska enligt säljaren vara oldenburgare/fullblod.

Vi kom igång ganska sent med fälttävlan, han var väldigt valpig och osäker när jag köpte honom som 5-åring, så vi höll oss borta från terrängen tills han var 7, då han hade mognat lite.

Nu rider vi * klass, startade en internationell förra året, och planerar att rida några till i år. Målet är att ev starta ** i höst.

Han är en bra hoppare, det är hans starkaste sida. Hans extriör är inte den bästa, dressyren jobbar vi på, och han är inte världens snabbaste. Men han har kapacitet att gå upp en klass åtminstone.

Han är min ögonsten iallafall!:love:

Lite bilder från Gärds i helgen:

gards_001.jpg

gards_002.jpg

Ja man kan ju undra. När jag red terrängen var väl några av de få minuter som det INTE regnade. Fan vad trött jag är på pissigt väder!!!

Har en korsning haflingerpappa- travhästmamma med ett hjärta av guld. 8 år men bara varitriden i knappt 2 år (trodde han skulle bli gårdshund, det är ju inte precis drömkorsning....) Har nu gått ett antal deb och 2 lätta klasser och upp till 110 hoppning. Talanglös på dressyr, men det är ryttarens fel........
Min förstfödde son och guldklimp "Elvis" (fullständigt namn är Elvis NisseBoy Nilsson)
bosselager129.jpg

Senaste tillskottet ett litet fullblod vid namn sabotage, inte speciellt ny, skaffade honom som unghäst när han var precis fyllda fyra, har även ett äldre och större fullblod. Ponnyn är väl den som kommit längst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka