Era hästar!

Jaha, då är det väl min tur att svara då
Jag har just nu 3 hästar som jag rider flt på.
Den första är Ragnarök 5 år e, Cortez- Anart. Han har startat 2 lätt och ska förhoppnings gå breedersfinalen i höst. Han har även startat LB dressyr med godkänt resultat och gått 5 felfria 1.10 ska debutera 1.20 snart. Han är den enda jag äger för tillfället.

Nästa häst är Star of Ring allmänt kallad Paddy, fråga mig inte varför. Han är 11 år och rent fullblod e, Taufan- Habitat, jag har ridit honom sedan mars. Innan dess har han gått löp och varit tornespelshäst så hans meriter inom engelskridningen är minst sagt begränsade... Nu har han gått 2 st debutant med helt okej resultat och 2 st 1m hoppnig. Ska starta nästa deb på måndag.

Nr 3 Är April 14 år e, National Zenith**- Brabant. Han är inte min utan jag tävlar honom bara lite små klasser eftersom han tycker det är så roligt och ägaren inte vill rida fälttävlan, han har gått 2 lätt i vår och var placerad i båda. Han är min läromästare och hobbyhäst nu när jag bara har gröna hästar.

Förutom dessa har jag, som Pooh redan nämnt, Black pooh xx som förhoppningsvis är dräktig med Cagliostro. Och så har jag även en 3 årig valack e, Briar- Allegretto som inte heller är min, men som jag rider.

Jag menade inte så..jag tyckte de flesta korten var jätte fina.. :) Hindret såg ganska lågt ut så det var nog min andra debutant som jag red på Beezie, vi slutade som 2.a tror jag :p Är det du som är fotografen på Skaraborgs tävlingar? Om det är så...tog du några kort på Beezie's Cloud-Sven Ljungberg (deb-D-ponny) nu när det var FTtävlingar i helgen? Mvh. Malin

:)

Ja, jag tog kort på Cloud och Sven, de finns på Aramennoc.

Jag tar kort på hemmatävlingarna om jag är där, annars får pappa göra det =) Han brukar sitta i sekretariatet.

Ridskoleponny f. 95. Imp. Irland
Ska debutera debutant i sommar!
Har tävlat LA hoppning och LB dressyr

{99d8e1a3-5fec-4736-8fb4-f70f086a96b3}.jpg

Har en 8-årig val e Chess-Iran, ser ut som fullblod i typen. Rör sig bra när han får gång på bakbenen. Säker i terrängen och banhoppningen om man inte glömmer att tala om att han ska hoppa! Han gick Breeders som 5-åring, sen dess har han hoppat lite lättare klasser med förra ägaren. Nu, med orutinerad ny ägare, har vi precis klarat av vår första debutant samt varit på ft:s kurs, och vi tycker att det är SÅ KUL! Nu är det bara en sponsor som fattas, för det är ju verkligen inte gratis...

Tja jag hade tänkt börja om på debutant nivå till hösten ;) Jag tyckte jag gjorde väldigt bra som lindade hennes ben, nu får hon ny fin päls och en vacker rosaskimmrande hy :o

Eh?!

Segersjö, Falkenberg och Övedskloster är planerat. Inget SM :cry:

Lotus Pool'n skulle du se live :love: :love:

Har en valack e. Testarossa - Ambassadeur. Han är sju år.
Bild på Günther

Vi började träna fälttävlan förra våren mest för skojs skull. Pållen tycker det är jätteroligt och han skulle nog kunna bli riktigt bra, egentligen. :p
Vi tävlar i debutantklass och jag har egentligen inga större ambitioner på att rida högre klasser än lätt.

Våra favorithinder är bankar och vattenhinder. :d

Re: Kompletterar bilder

Åhh tack, det skall jag hälsa henne. Hon kommer bli sååå glad :)
(hon har nämligen lite mindervärdskomplex gentemot dom andra)

Har en valack f. -95 efter homosassa xx -falstaff. Gick breeders som 5åring med Theres Olsson och gick till final. Sen har en bekant till mig tävlat honom upp till enstjärnig. Själv ägnar jag mig mest åt banhoppning då jag är för harhjärtad för terrängen, där har vi tävlat 120. Han är väldigt frammåt och har ingen dödsskräck överhuvud taget :eek:
Tränade på SFK's bana igår, roligaste jag gjort på länge!
2668233.jpg

2668237.jpg

Ja visst är han!? Han är världens underbaraste. :love:
Dessvärre är ponnyåren snart förbi.. :cry:
Men bättre och ärligare ponny finns inte, hoppas på att hitta en duktig liten tjej/kille som kan ta över honom efter mig. Han är ju inte gammal så han har ju fler tävlingsår framför sig förhoppningsvis.. :bump:

Min häst är ett holländskt varmblod född -92
efter El Rosso xx-Le Val Blanc
En känslig herre med nerverna utanpå, fullblodet i honom märks av, dock har han med åren lugnat ner sig några hekto.
Dressyren är egentligen hans bästa gren, går La med placeringar, inte hopptävlad så mycket men går 1.10, Har gått enstjärning fälttävlan.
det är Min bror som ridit honom i fälttävlan, jag har mest hoppat, får se om vi kanske ger oss ut på nån Ft i höst, om suget faller på igen..
Har tyvärr inga bilder på honom på datorn tror jag.

6-årig valack efter Come Back II-Parant-Moderne xx som nyligen debuterade FT i Dagstorp, detta var hans första start någonsin ( tränat 2 ggr), jag har inte ridit FT på 6-7 år, det ösregnade o terränbanan var lervällning... slutade med en 8:e placering!!!! :love: Så han ska definitivt få fortsätta sin FT karriär nu, går annars banhoppning, startad 130.

Sen har jag förhoppningsvis en blivande FT stjärna i stallet 3-åring E Robin Z-Tammerfors xx-Eudamon xx.

Red "förr" lätt Ft med mitt gigantiska hbl sto ( 179cm i mankhöjd) E: Asterix-Herkules.

Ny bild på min FANTASTISKA HÄST Vem kan ana att det döljer sig en uppförsbacke framför det där hindret :D och att det står som utsprånget i en kombination på ett galoppsprång Det ser löjligt litet ut när han hoppar och ändå gick det till bröstet på mig när jag stod framför det :cool:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
45
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
140
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka