OK då börjar jag.
Jag har 3 hästar jag tävlar fälttävlan på.
Fiorino importerad Hannoveranare- fullblod han har gått medelsvår B fast det var längesedan nu han har varit sjuk (allergi) han är 10 år och en helt fantastisk ft häst.
Hille e Hills Double** - Bonaparte är 12 har startat *** oxå en fantastisk häst men lite jobbig i terrängen då han är fruktansvärt het och stark vilket gör att jag tycker det är obehagligt att rida terräng på honom eftersom jag inte är världens modigaste heller
, blir lätt spänd i dressyren och speciellt då han ser ett terränghinder på vägen. Skall nu förmodligen enbart tävlas i dressyr, iår har han fått 2 plac på 3 starter i medelsvår och har startat ST George. Byter i vartannat, piaffen är lite svår på honom men passagen och pirutterna är på automat. Siktar på svår klass i dressyr till slutet av nästa år. Skall ev. rida i Valla men vi får se hur det blir.
Barcelona T e Windwurf- Falstaff är ett superkänsligt sto på 10 år gått Breeders final som 6 åring i Msv A sedan ville hon inte hoppa terränghinder mer, det visade sig senare att hon har svalt tungan och fått väldigt mkt mjölksyra då hon inte fått tillräckligt med luft och har så sakteligen kommit tillbaks , gick CIC* i Falkenberg felfritt 2001 men har fortfarande gravskräck. hon är inte så modig och väldigt rädd om sig vilket gör henne till en duktig banhoppningshäst där hon skall debuterar i 1.40 i år , hon är även duktig dressyrhäst och går medelsvår men är utbildad av mig tom piaff, passage och påbörjade seriebyten.siktar på ST George till nästa år på henne då hon är enormt stor och inte så stark i sin samling än.
Sedan har jag ett fullblodssto efter Eighty Eight keys- Raise a Native - Native Dancer som är stor (172), rejäl ädel med lååånga ben och skitsnygg och rör sig fantastiskt bra , hoppar gärna men inte med världens bästa teknik men någon debutant skall hon komma ut på i år hade jag tänkt.
bilder på Hille och Barcelona