Myssan
Trådstartare
Idag blev jag tvungen att kontakta jour läkaren pga magsmärtor från helvete. På plats tryckte han på magen och just vid gallan kändes det men ändå inte helt solklart, det gjorde mer ont i mitten ovanför naveln. Fick en voltaren spruta i rumpan, var det gallan skulle det kännas bättre och magkatarr sämre. Inte blev det bättre utan magkramperna tilltog och enda ut i ryggen. Knaprade då i mig Novalucol och omeprazol, två sekunder senare mår jag så illa att jag får gå och spy - mycket fiffigt tyckte kroppen för magsmärtor släppte helt!.. Trodde man var ok sen så vid 21 åt jag mat, vid 23 var det kört och denna gång gick det fort och smärtorna i magen och ryggen var vidriga, började gå hem från kompisen och efter en bit kunde jag inte gå vidare för det gjorde så ont och jag spydde igen. Efter så släppte smärtorna!
Grejen är att jag inte fick så mycket info från läkaren, endast tre omeprazol, tack och hej.. Men ska man vänta ett tag och se vad som händer? Eller bör man undersöka detta mer? Jag verkar ju inte få behålla maten så vad ska jag äta?
Hade dessutom samma smärtor för ca 3 veckor sen men spydde aldrig utan det gick över någongång under natten efter att jag somnat av utmattning, gick inte till läkare då.
Tycker inte att jag haft några uppenbarligen symptom innan heller mer än någon enstaka sur uppstötning.
Skulle verkligen uppskatta era erfarenheter och kanske tips på receptfri medicin, självklart kontaktar jag läkare igen om det krävs men jag är sån som håller mig undan så länge det går!
Grejen är att jag inte fick så mycket info från läkaren, endast tre omeprazol, tack och hej.. Men ska man vänta ett tag och se vad som händer? Eller bör man undersöka detta mer? Jag verkar ju inte få behålla maten så vad ska jag äta?
Hade dessutom samma smärtor för ca 3 veckor sen men spydde aldrig utan det gick över någongång under natten efter att jag somnat av utmattning, gick inte till läkare då.
Tycker inte att jag haft några uppenbarligen symptom innan heller mer än någon enstaka sur uppstötning.
Skulle verkligen uppskatta era erfarenheter och kanske tips på receptfri medicin, självklart kontaktar jag läkare igen om det krävs men jag är sån som håller mig undan så länge det går!