Era bästa färskostrecept!

pinky

Trådstartare
Jag ska göra färskost med grönpeppar till pepparkakorna, men jag behöver recepttips!

Har provat några olika varianter/blandningar med yoghurt, filmjölk och gräddfil, men inte blivit helt nöjd. Någon gång har det iofs berott på att jag inte har kunnat låta den rinna av tillräckligt länge, så då antar jag att jag får skylla mig själv... :angel:

Men hur gör just du för att få osten sådär perfekt? :laugh:
 
Sv: Era bästa färskostrecept!

brukar laga på naturell yogurt.... låter de rinna av 1-2 dygn, sen blandar man i valfri kryddning
 
Sv: Era bästa färskostrecept!

Jag har använt kesella, lät den rinna av i filter drygt 3 timmar, fungerade jättebra :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 541
Senast: cassiopeja
·
Fritid Så, nu bryter jag ut avstickaren från min symaskinstråd där jag snöat in på frihandsbroderi - i förhoppningen att det finns fler...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
37 240
Senast: Trott
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att provrida på en ny ridskola tycker jag är både spännande och lite jobbigt. Spännande säger väl sig självt, men det jobbiga för mig är...
Svar
0
· Visningar
490
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 492
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp