Era barnrum

Vica

Trådstartare
Vi håller som bäst på att inreder sonens rum och hoppas bli klara innan nyår. Har väl ett hum om hur vi vill ha det men kan ju alltid behöva lite tips och inspiration. Så, enkel fråga - hur ser era barnrum ut?

Sv: Era barnrum

Sonens rum ser ut såhär nu, men ska göras om helt nästa år. Alla möbler ska bytas ut, det ska målas om och fixa ny matta etc. Färgerna fanns när vi flyttade in, riktigt tråkiga..

null-43.jpg

Dotterns rum ser ut såhär;

null-42.jpg

Fixade barnens rum i somras, och blev ganska nöjd. Daniel bor på blå sida och Ludvig på röd sida. Detta är bara sovrummet:

Barnens_nymalade_rum_Ska_upp_gardiner_ett_draperi_over_hyllan_sa_rummet_delas_av_lite_mer_och_sa.jpg

Det har kommit upp ett rött skåp som döljer proppstationen sedan detta foto togs, gardiner och lite nytt på hyllan i mitten.
Vid båda sängarnas fotände står en skön fåtölj att sitta och läsa i, en filt och kudde i varje med. Ett träd vid fåtöljen, och en hylla med böcker till vänster om Daniels säng.
Och så står gamla spisen kvar fast igenmurad, så på den står en hel del kort och annat som de sparar på. Jättemysigt. Ska försöka ta lite nya kort imorgon när vi städat.

Senast ändrad:

Jag letar ocksa efter massor av inspirationsbilder och mitt tips ar att googla kid room inspiration, sjukt mycket fina ideer. Jag har ocksa borjat formulera en liten brainstorminglista pa vad jag vill att man ska kunna gora i deras rum, t ex mala/rita, lasa, leka affar, ett bord att kora bilar pa (med en pamalad vag kanske) och nagonstans att gomma sig ar saker som jag har fatt med.

(nu har jag inte ens ett hus an sa jag har gott om tid att tanka)

Jag har ingen bild på dotterns rum i dagsläget, men för snart ett år sedan såg det ut såhär :D

Sett från dörren
Stellas%20rum%20fr%C3%A5n%20d%C3%B6rren.jpg

Sett från lektältet
Stellas%20rum%20fr%C3%A5n%20h%C3%B6rnet.jpg

Idag har hon en 90-säng som står ut med väggen där lektältet och byrån tidigare stod. Byrån står där spjälisen stod och lektältet är borta. Utöver det så ser det väl likadant ut, sånär som på lite andra leksaker osv :p

vilket fint lektält, vart hittade du det?
mattan är också jättefin, min dotter älskar grönt. Den vill jag också ha, var hittar jag den.

Mattan på IKEA, de är jättefina! :D (Vi har två i vardagsrummet, lekhörn, iom att vi inte har barnrum).

Fiskfångstnätet har vi tyvärr i blått, i hallen, det är hyperpraktiskt.

Färgerna är awesome Zody, jättefint med grönt och gult. När vi en gång får ett barnrum ska jag fundera på det.

Vi har inget barnrum, vi bor för trångt. Men vi ska flytta snart och så småningom göra i ordning ett.

Vi har inte kommit så långt som till att bestämma nåt men en idé som vi pratat om tidigare är att tapetsera en fondvägg av serietidningar. Har ingen aning i ifall det går men det skulle vara udda :laugh:

Vår 1,5-åriga kille kommer förmodligen byta till det större rummet framöver när nästa kommer, beräknad 1 mån innan han fyller två. Det som känns lite roligt nu är ju att han har en personlighet och kanske t o m kan tycka till lite själv. Vi ska inte fixa rummet direkt men det är jättekul att börja fundera. Förmodligen ska vi inte tapetsera utan målar istället och skaffar lite roliga wall-stickers. Väggklistermärken? el vad säger man på svenska :)

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama