• Trav
  • Trådstartare Trådstartare XanderBabe
  • Startdatum Startdatum
X

XanderBabe

Hur går det för era 09or?
Är dom stora eller lite mindre ? =)
Kan vara kul och se hur långt ni kommit:)

Våran som är född 5 maj har sele med svanskappa på sig, lyfter alla benen, Dock kan de bli lite studdsande bak :P Men hon är ju bara bäbis än. Går i grimskaft och följer efter en annan, Transport är inte heller något problem. Hon mäter 1.32 i mkh och 1.36 bak...Lägg gärna in en bild på era bäbisar :)

DSC00228.JPG

:banana::bump:

Sv: Era 09or

Vi har 12 stycken föl i år.

Dom går i storflock och den enda hanteringen är då vi verkar och maskar.

Vi gör alltså absolut ingenting med dom. Vi är liksom lite lata och anser att det räcker med det.

FÖLUNGARNAS lekplats

AM

Diggar alltid dina bilder & berättelser Naffa :)

Samma upplägg här,Ernst går på bete med mamma "Calle" o lekkamraten "halvsyrran" Nancy o hennes mamma.

Enda allvaret är samma som Naffa, verkning & maskning. Nästa vecka väntar första vaccineringen. Grimmvan o låter sig ledas.
Avskiljning i Oktober för att sen åka till "SelfPossessed" o leka med andra grabbar ett tag :laugh:

Sele o huvudlag tar vi nästa år....

Vi har 12 stycken föl i år.

Dom går i storflock och den enda hanteringen är då vi verkar och maskar.

Vi gör alltså absolut ingenting med dom. Vi är liksom lite lata och anser att det räcker med det.

FÖLUNGARNAS lekplats

AM

Okej. Ja alla gör ju olika :)
Vi har alltid börjat tidigt.. Hon fick ha grimma och ledas redan första veckan. Gick superbra. Ragerar inte på nånting, varken traktorer eller bilar. Det är skönt att ha det gjort när dom är så pass små och nyfikna.

Vi har fyra föl. De går i hagen och leker med sina mammor.
De kan givetvis bindas, ledas och lyfta fötter, eftersom de är ledda till och från hage och verkade.
Tränade är de inte öht på någonting.
Nästa vår börjar träningen.

Finingar!
Jag tänkte ta lite nya kort på våra snart också, de är också nyss hemkomna från betet.

Vår 09´a ligger efter lite... Han är nog ganska liten, var stentuff från början men vägrar nu komma fram... Vi fick mata honom i flaska första dygnet för modern (förstföderska) vägrade släppa till mjölken. Då var det inga problem att ha honom i grimma, leda honom och så vidare... Nu är varje dag en fight och han ifrågasätter allt. Han är inte ett dugg rädd, han ska bara ifrågasätta. Passar det inte vänder han rumpan till och hotar... Kommer att bli mycket roligt att köra in den där lillen...:D

Nåja. Vår förhoppning är att han blir så pass snäll att vi kan släppa honom med andra hingstföl på lösdrift utan att få tillbaka en totalt vilding...:devil:

29466400.jpg

Vi började också tidigt med våran sötnos, hon hade grimma första veckorna och kan ledas, hon är även med oss när vi rider osv, skoning och lastning är heller inga problem.
Hon är hur social som helst och inte rädd för nåt än så länge :)

home.php

29472259.jpg

Min växer så det knakar :D
dock så är hon svår att fånga på bild då hon gärna biter sig fast i kläderna, en väldigt social tjej. När jag väl lyckas få lite avstånd så står hon och vilar ben och undrar varför hon skall stå där när jag är bit bort :grin:
Kan lyfta hovarna och bindas upp, ledas, verkas annars är hon bara föl och leker mycket med mamma och kompisarna..

Liknande trådar

Träning Behöver tips på övningar för att få lite mer tryck och schwung i traven! Rider och utbildar en ridtravare som kommit en bra bit in i...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Mia_R
·
Hästvård Mitt 16 åriga sto har under de senaste ca 3 veckorna känts lite olustig när hon skall ridas. Inget speciellt, men det där "hejhopp-nu...
Svar
4
· Visningar
2 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar