Equiterapeut

sasucatu

Trådstartare
Vad betalar ni för att ET ska kolla igenom era hästar? Finns det ngt register där man kan kolla vilka som har legitimation?

Sv: Equiterapeut

Min ET tar 700:- för första besöket och 600:- för uppföljande. Då ingår "allt" resa, behandling osv

Finns Skandinaviska Hästfysioterapeut Förbundet
där man måste ha dokumenterad utbildning, F-skattesedel och ansvarsförsäkring för att få vara med. Min ET är ordförande där. PM:ar dig hennes hemsida där det står om SHTF

Senast ändrad:

4-5 mil kanske? Inte såå långt (såg att du var Norrlandsbo). Men hon brukar samla ihop folk åt samma håll så hon gör ingen skillnad i pris även när hon åker längre iväg och jobbar.

Bewelinn skrev:
Min ET tar 700:- för första besöket och 600:- för uppföljande. Då ingår "allt" resa, behandling osv

Finns Skandinaviska Hästfysioterapeut Förbundet
där man måste ha dokumenterad utbildning, F-skattesedel och ansvarsförsäkring för att få vara med. Min ET är ordförande där. PM:ar dig hennes hemsida där det står om SHTF

Jag har det nog väldigt bra... "Min" ET tog 350:- första besöket och andra,och tredje besöket tog hon 300:- och då fick han både laser och akupunktur....

Den jag använder mig av tar 625 kr och då får man åka hem till henne och hon gör det mesta..

Tar ni ut ET i förebyggande syfte eller bara när ni märker att något är fel?

Gratis ;) Både första och andra och femtielfte :angel:

Som svar till Lady Stardust:

Jag tar hellre ut Equiterapueft för ofta än för sällan. Å andra sidan tror jag det sällan kan bli för ofta ;)
MEN skulle jag behöva betala för kalaset skulle jag ta ut en gång i månaden om jag uppfattar det som att det behövs (dock oftare den första perioden) och varannan/var tredje om det bara är för att kolla om allt är okej.

Tycker att Equiterapuefter är lite underskattade, skulle ju hundra gågner hellre ta ut en ET än massör, SÅ stor skillnad i pris brukar det ju inte vara :p och tänk så glada dom blir när folk inte bara lassar över riktigt ofräscha hästar på dom utan faktiskt har chans att hjälpa hästen också ;)

Min tar 500 + moms.
Har tagit ut henne både i förebyggande och när jag märkt att något är fel.
Hon har laser och kör även akupunktur.

det är fel på kusen, i allra högsta grad :( Hovbroskförbening, ledinflammationer o stelt bogparti.

Min tog 900 första gången, och 600 andra gången. Då har han gjort laser och "knäckt". Han har ca 5 mil att köra.

Jag tar ut både förebyggande ca 1-2 ggr/år och när ngt strular. Min häst gick omkull tidigare i höstas och fick en musklelbristning plus inflammation så jag har träffat min ET rätt mkt denna höst :D

Flera i vårt stall köper inte häst längre utan att ET har gett ok-tecken först. Så vi har goda erfarenheter :p

Det lät jättesmart!
Jag tycker det är precis lika viktigt som veterinärbesiktning. Om man inte gör som jag har gjort hittills och räknat med att "min" Equiterapueft kan rätta till problemen ;) men det är ett väldigt osäkert kort..

Vi har det så bra att vår vet och ET samarbetar bra så man kan ta ut dem samtidigt så konfererar de med varandra, diskuterar vidare behandling mm. Så sist nån köpte häst så var de och besiktigade "ihop".

Hon som kommer till oss tar 500:- plus moms.
Eller bara 500 utan kvitto, om man vill det.
Vi behöver inte betala för att hon åker ut, hon samlar ihop såpass många hästar dom dagar hon kommer ner.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: tara
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 399
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 886
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar