Equipment coach, någon som ska gå i höst eller funderar?

Sv: Equipment coach, någon som ska gå i höst eller funderar?

33 som tittat:) Någon måste ha något att säga!

Detta är alltså en yrkesutbildning. Man "blir" sadelutprovare och kursen sker mestadels på distans... någon som känner till den?
Är www.uph.nu som anordnar

Det är en av många utbildningar inom häst som jag skulle vilja läsa inte minst för egen del, men man har ju inte tid... Mkt går ju på helfart dessutom och innehåller mkt praktik. Tyvärr måste man ju vara på sitt ordinarie arbete, men om jag vann på lotto och slapp jobba hade jag inte haft några problem att fylla tiden på dagarna ;)

Jag vet inget om utbildningen, men jag är ytterst tveksam till alla privata ubildningar som dessutom kostar mycket pengar.

Ja, de kostar pengar och är inte studiemedelberättigande. Hur ska man ha tid/råd med sånt?

Jag tror nog att de kan vara bra ändå, men man ska nog låta utbildningen ha några årskullar så att man kan se hur arbetsmarkanden blivit för de som gått. Samt att det alltid finns barnsjukdomar i början av utbildningen som rättas till mer erfarenhet från utbildningshållaren (jag gick en liknande ny utbildning på gymnasiet så jag har sett skillnaden genom åren).

Jag har varit i kontakt med skolan och jag tycker inte den verkar seriös... Men jag kan ju ha fel.

Ja jag är också lite skeptisk till privata utbildningar. Dock tror jag att innehållet i den är rätt så lärorikt. Bla så föreläser Lena Lilja om tryckmattan och tryck från sadel/ryttare. Det är inte många som fått prova på den och den är kanon. Det är säkert fler bra förläsare men Lena är den enda jag känner.

Jag känner även en tjej som gått den, hon verkar nöjd och jobbar med det idag på deltid...

Men den är väl mestadels på distans? Vad jag förstår åker man ner/upp i perioder och stannar några dagar för att d.e åka hem igen..?

Jaså vad kul! Nej jag har inte bestämt än. Någon annan som skulle vilja gå om det var liite billigare än det pris de har nu???

Ja jag är också lite skeptisk till privata utbildningar. Dock tror jag att innehållet i den är rätt så lärorikt. Bla så föreläser Lena Lilja om tryckmattan och tryck från sadel/ryttare. Det är inte många som fått prova på den och den är kanon. Det är säkert fler bra förläsare men Lena är den enda jag känner.

Jag känner även en tjej som gått den, hon verkar nöjd och jobbar med det idag på deltid...

Men den är väl mestadels på distans? Vad jag förstår åker man ner/upp i perioder och stannar några dagar för att d.e åka hem igen..?

Jag känner också en

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
Fritid Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället. Mitt mål är att alla... 2
Svar
36
· Visningar
969
Senast: Efwa
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 428
Senast: Kajsalisa
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 203
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tuggbensfavoriter
  • Uppdateringstråd 31