Equipe dressyrsadel

Jochanda

Trådstartare
vskulle vilja veta om det är någion som harerfarenhet avderas dressyrsadlar hur dom är och vad ni tycker om dom?

finns massor om hoppsadlarna men hittar inget om deras dressyrsadlar?

är lite inne på att testa en sådan tillmin häst när det blir dags för sadelbyte,men vill gärna veta mer om dom.

Sv: Equipe dressyrsadel

jag har tittat på den. väldigt snygg brun färg, fint läder, men jag tyckte knästöden var lite skumma, dom låg utanpå och var lite kantiga eller vad man ska säga..

Det är ju fina sadlar, dock är tyngdpunkten i sadeln väldigt långt fram, vilket inte alls passade mina sittben, så deras sadlar var inget för mig (har framförallt provat dressyrsadlarna). Tycker inte heller att de är värda så mycket pengar... När man kollar på deras begagnade sadlar har färgen oftast försvunnit efter stiglädrena efter hyfsat lite användande. Fördelen med sadlarna är ju däremot att man kan ändra bomvidd, vilket jag ser som en stor fördel!

det går altså att ändra bomvidden?

de flesta jag hört från säger attdet inte går att gör aom dom?

Jo, det går. Det finns bara en billig modell som man itne kan göra det på, för att den har en annan bom. Men alla dyra modellerna kan man ändra bomvidd på.

vskulle vilja veta om det är någion som harerfarenhet avderas dressyrsadlar hur dom är och vad ni tycker om dom?

finns massor om hoppsadlarna men hittar inget om deras dressyrsadlar?

är lite inne på att testa en sådan tillmin häst när det blir dags för sadelbyte,men vill gärna veta mer om dom.

Jag har en sån. Väldigt väldigt bekväm att rida i. Den rödbruna.

Den rödbruna är så sjukt snygg den bruna ärmed fin men min häst råkar vara svårt,vilket inte blir så fint då.... tror jag ska färga hästen så jag kan ha en rödbrun:p

Den rödbruna är så sjukt snygg den bruna ärmed fin men min häst råkar vara svårt,vilket inte blir så fint då.... tror jag ska färga hästen så jag kan ha en rödbrun:p

Jo jag hade bestämt mig för att bara ha svarta gerjor. Mycket lättare att matcha svart med svart. Men sen provred jag en equipw hos Rose som var rödbrun och jag blev helt såld på den färgen. Först hade jag den till en gulbrun häst (gul på kroppen med svart man och svans e: Bernstien) Men nu har jag den på en fux det går lika bra.

Vilken färg hade din häst uppfattade inte det.

Det är ju fina sadlar, dock är tyngdpunkten i sadeln väldigt långt fram, vilket inte alls passade mina sittben, så deras sadlar var inget för mig (har framförallt provat dressyrsadlarna). Tycker inte heller att de är värda så mycket pengar... När man kollar på deras begagnade sadlar har färgen oftast försvunnit efter stiglädrena efter hyfsat lite användande. Fördelen med sadlarna är ju däremot att man kan ändra bomvidd, vilket jag ser som en stor fördel!

Min är annvänd ett år och det synd inte någonstans. Tror mer det har att göra med hur man sköter den. För jag fick med olja till den och så.

Självklart beror det på hur man sköter dom, men jag känner folk (som också använder oljan) som sköter sina sadlar som har fått fula märken efter stiglädrena (fast de har stigläder av bra kvalitet) och har sett många begagnade sadlar som enligt säljaren är pedantskötta som inte alls ser bra ut efter 1-2 år.

Equipe sadlarna är helt underbara. Modellerna ser ju olika ut, mer eller mindre knästöd, mer eller mindre djupt säte. De är också olika anpassade till olika sorters hästryggar, dock måttbeställer man ju så de brukar ju vara anpassningsbara tillde flesta hästar.

Jag håller på att överväga om det blir en Equipe, Jensen eller Röösli. Ska ut och testa lite... Men först får man ju knega ihop pengarna. ;) Equipe brukar ställa ut i falsterbo, då kan man provsitta sadlarna. :idea:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 617
Senast: Badger
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka