Equimins sommarspray, köpa var förutom Eko?

Sv: Equimins sommarspray, köpa var förutom Eko?

Nej, de har den inte. De har Miracles sommarspray, men jag vill ha just equimins, den turkosa flaskan.

Jo vet den sidan, men skulle hellre slippa frakt och så

Granngården har den - klart bästa sommarsprayen tycker min pålla

Inte vår jäkla värdelösa GG tyvärr, inte Gävle heller. Men kan ju kika i Uppsala, danke.

Himla knepigt att det ska vara så svårt att få tag i det, när så många lovordar den så högt. Läst - känns det som iaf - flera mil med lovord här på Buke, men minst 75% skriver också 'köper den på Eko'. Men jag har över 15 mil till Eko =/

Jag köpte den direkt från Equimins. Betalade ca 300 kr/flaska inkl frakt, så billigt är det ju inte...

Jag har kikat på equimins sida (www.equimins.se) men den finns ju inte ens med där?

Sett den på två ställen på nätet, ena stället 325 kr + frakt för 750 ml, andra ställen 205 kr + frakt för 750 ml.

Men om eländet FUNGERAR så är det ju väl värt pengarna, billigt flugmedel som fungerar existerar ju knappt (nuvarande = 275 kr/liter i refillflaska..)

Men ska iaf prova får vi se, men skulle ju då gärna köpa en flaska 'direkt' och slippa vänta på och betala för frakt etc, men verkar ju hopplöst?

Jag tror att Equimin och Equimins faktiskt är två helt olika märken/tillverkare.

Jag var också inne på Equimins hemsida och insåg att det var en helt annan logga och att det dessutom var ett extra s på slutet. :confused:

Här är tillverkarens hemsida: http://www.stassek.com/html/equimin.html

Senast ändrad:

Jo, det har ju jag också tolkat det som, men sen har folk skrivit equimins sida, och enda i närheten som finns på svenska är ju den jag angav.

Men, får väl ta den via den där andra sidan då, eftersom det tycks vara omöjligt få tag på den irl?

Jag tror att Equimin och Equimins faktiskt är två helt olika märken/tillverkare.

Jag var också inne på Equimins hemsida och insåg att det var en helt annan logga och att det dessutom var ett extra s på slutet. :confused:

Här är tillverkarens hemsida: http://www.stassek.com/html/equimin.html

Ja, tänk precis så tror jag också! Dvs att folk blandar ihop det eftersom det är så lika namn.

Jo, det har ju jag också tolkat det som, men sen har folk skrivit equimins sida, och enda i närheten som finns på svenska är ju den jag angav.

Men, får väl ta den via den där andra sidan då, eftersom det tycks vara omöjligt få tag på den irl?

Hoppas du har bättre tur än jag :( Jag har mailat till dem flera gånger men aldrig fått svar. Du kan väl rapportera hit om du får svar :)

Senast ändrad av en moderator:

Glömde förresten säga att jag hörde att Stassek ,som tillverkar Sommarsprayen, håller på att försöka få den godkänd hos kemikalieinspektionen.

Dvs med ett nytt recept där jag antar att de tagit bort citronellan som ju är förbjuden i insektsmedel.

Åh, ska komma ihåg det när jag ska dit igen då. Det är ju tyvärr långt som attans att åka 'enkom'. Men om bara den där förbaskade Crown Grand Dee kan komma in någon gååång (kanske den här veckan var sista jag hörde..suck) så ska jag ju ändå dit liksom..

Varför är det förbjudet?

Det är citronella i det. Liksom i typ en ziljard andra flugmedel. Vilket EU bestämt sig för att förbjuda i insektsmedel. Affärerna får sälja slut på lagret de har, men inte ta hem nytt.

Det finns dock inget som hindrar att tillverkarna bara tar bort citronellan ur receptet, och så kan du köpa en egen liten flaska citronellaolja och hälla i..

Eu är så underbart..logiskt..ibland..

Tog bort mitt inlägg. Såg att Alexandra_W var snabbare än jag :)

:idea: Valbo Ridsport har rätt många flaskor kvar... Betalade strax över 200:- för en flaska igår.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har i två år (!) försökt köpa en viss sorts lite gammaldags frö till ett torktåligt vallgräs som heter Foderlosta (Bromus Inermis)...
2
Svar
34
· Visningar
2 469
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi För några veckor sedan köpte jag en hästtransport, ett Ifor Williams 1,5-hästars, årsmodell -14. Köpte den från ett dödsbo, en kvinna...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 067
Islandshäst Har tittat lite på islandshästar. Är väldigt sugen på en egen. 😍 Har tittat litegrann och konstaterat att dom är ganska dyra. Hur kommer...
Svar
9
· Visningar
4 895
Senast: Vallmo
·
Hästhantering Hej! Jag vill så gärna köpa en häst men har inte all erfarenhet för det, ridningen kan jag men det är sakerna runt om jag inte kan allt...
Svar
3
· Visningar
675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka