Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är det någon skillnad på den sommarspray från Equimin (turkosa flaskan) som man köper i år, från den förra året? Har de gjort några ändringar i den? Försökte lukta men jag kommer inte ihåg hur den andra luktade. Tänkte om det håller sig lika effektivt utan citronellan.
Nej det tror jag inte. Den du eventuellt hittar ute i handeln nu är den gamla sorten som egentligen är förbjuden. Affärerna får dock sälja slut på det de har kvar.
Vad jag har hört så har tillverkaren lämnat in prov (eller ska göra) på en ny blandning till kemikalieinspektionen som då inte får innehålla citronella. Men hur lång tid det tar innan det är klart har jag ingen aning om.
Jag funderar själv på om det har någon betydelse om det finns citronella eller inte i medlet. Personligen tror jag att det kanske (förhoppningsvis) är något annat i Equimin Sommarspray som gör att det är så effektivt mot t ex bromsarna. Har nämligen provat massor med andra medel med citronella i och de har inte hjälpt ett dugg.
Men annars kan man ju i värsta fall själv köpa citronella-olja och hälla i Det är ju fullt möjligt eftersom ren citronellaolja inte är förbjudet.
Bukefalosnyheter
När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Trädgård & Växter
Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.