Equiflex bom

Shaggy

Trådstartare
Jag letar sadel och har hittat en som jag trivs med. Den verkar ligga bra på hästen eftersom hon fungerar bra med den och 2 kunniga personer har oberoende av varandra konstaterat att den passar.
Det jag undrar över är vad en equiflexbom gör är det bra eller dåligt att ha en sådan? Berätta både för och nackdelar.

Sv: Equiflex bom

Hej Shaggy!

Jag har en Pullmansadel med Equiflex-bom till mitt Paint sto och sadeln fungerar mycket bra. Hästen trivs med sadeln, hon rör sig på ett avspänt sätt och sadeln hindrar inte hennes rörelser. Jag har inte upptäckt några nackdelar ännu men det finns en begränsning, man kan inte använda sadeln till roping. Enkelt beskrivet består Equiflex-bommen av en fast fork och en fast cantle, the bars (sadelbladen) är flexibla och följer hästens rygg. Vill du läsa mer om denna typ av saddletree kan du göra det på tillverkarens hemsida www.steeleequifit.com .

Sv: Equiflex bom

Usch...nu skäms jag...:o
Ursäkta att jag startade en liknande tråd som din, tittade inte noga...
Moderatorn får gärna ta bort min om h*n tycker det räcker m en...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar