Equest Carnute

Lilo Wonder

Trådstartare
Hej på er! Kommer att betäcka i vår och vill höra vad ni vet om EC som avelshingst. Har ni sett avkommor efter honom? Storlek? Typ? Hoppförmåga? Psyke?
I år finns han bara på fryst, har själv hört rykten om att det är svårt att få dräktigt med honom. Nån som kan bekräfta eller dementera? De som förmedlar honom i år är TP i Helsingborgstrakten. Nån som har erfarenhet av dem som frysseminörer? Erfarenheter av deras station? Jag har bara haft stona på Flyinge innan och varit mkt nöjd.

Är mkt intresserad och har drömt om en EC avkomma :love:i många år så jag är nyfiken på allt ni vet!!!

Tack på förhand!
/Lilo Wonder

Sv: Equest Carnute

Jag har själv fött upp en Carnute avkomma. Han har mycket, säger mycket dålig sperma som är väldigt dyr. Min avkomma blev bra, fick så småningom hoppdiplom. Har du inte en mängd pengar att spendera, så sätt dina pengar på ett säkrare kort. det finns många andra bra hingstar
Maria

Jag har sett 3 st i Sverige. De har varit ganska lika varandra ca 165-170, sett lite svårreglerade ut, men hoppat som tusan har de gjort alla tre! Alla har varit valacker, men sett hingstkralliga ut, om du nförstår, mycket massa, särskillt hals av grövre slag. Det är de saker jag lagt märke till. nu har jag ju inte sett så många men... Någon annan som sett fler? Jag har drömt lite om en avkomma efter honom också, tror dock inte han passar mitt sto... Om det inte visar sig att jag sett tre undantag och han i övrigt ger lättare typ av avkommor ;)*drömmer*

kan inte säga så mkt om honom men han har ju en gk. son i Sverige i Double 0 Seven som M Gretzer rider/red och så har Emma Emanuelsson en som verkar väldigt trevlig med Landgraf på mödrenet (finns ngn bild på hennes hemsida)

Liknande trådar

Avel Hej på er! Vill få lite info från andra runt om i landet som seminerat med Heartbeat i år. Har ni fått dräktigt? Mitt sto har inte tagit...
Svar
4
· Visningar
1 481
Senast: Svenskt
·
Avel Hej på er, blir troligtvis tvungen att avsluta mitt stos hoppkarriär på grund av ett gaffelben. Skall till vet på ons och får besked då...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka