Prillan

Trådstartare
Hej! Är det nån som vet vad som hände med Epson,hur många avkommor fick han o var det någon som blev godkännd efter honom?
Tävlade han o hur gick det?
mvh
prillan
 
Sv: Epson 766

Epson tävlades inte själv. Han fick ingen godkänd son efter sig. T o m 2002 betäckte han 376 ston.
 
Sv: Epson 766

Görel skrev:
Epson tävlades inte själv. Han fick ingen godkänd son efter sig. T o m 2002 betäckte han 376 ston.
Epson stog några säsonger på Öland, har sett en hel del avkommor efter honom, och med bästa vilja i världen är det svårt att kalla dom *av modern sporthästmodell*, snarare gammaldags remonter lämpliga som artillerihästar(stavas det så?) i armen!:banana: :banana: :banana:
 
Sv: Epson 766

Här är en bild på honom:

epson.jpg
 
Sv: Epson 766

Tack!
Vet du födelseår och stam?

Jag red en gammal tävlingshäst e Epson på en kurs i höstas.
 
Sv: Epson 766

Jag har själv en 13-årig valack efter Epson, och han är väl inte direkt av den lättare typen - dock riktigt bra temperament och mycket läraktig.

Han till höger på bilden -
picture.aspx
 
Sv: Epson 766

Jag har en vallack efter honom med härligt temprament dock ej visad då hans gammla ägare var lat8min egen morfar) och vi han aldrig rida in honom till 4 års testet
 
Sv: Epson 766

Mormor Skyfire var mamma till Krocket och även till Trixie som jag tror var uppe i svår hoppning.
Vilket då också medför att hon även finns i Briar och Okeanos. Deras morfars mor.
 
Sv: Epson 766

Epson var i Norge minst en sesong, og har fem registrerade avkom i Norsk Varmblod. Goethe e. Epson vann Breeders Trophy og deltog i unghest-VM.

Planen var at Kjersti Jensen skulle rida och tävla honom här i Norge, men jag kommer inte ihåg om hon gjorde det.
 
Sv: Epson 766

Jag har en 4-åring efter Epson, född på Öland och uppenbarligen ur hans sista årskull.

Hon är ue. Kaliber, och är alltså linjeavlad på honom (Epson är ju ee. Kaliber), eller Utrillo, eller hur uttrycks det.

Hon är iaf en ganska rejäl modell, med kompakt kropp och naturligt snygg (i mina ögon!) överlinje. Ganska lik sin far, om man tittar på bilden. :)

Hon är ganska cool i temperamentet och blir sällan upprörd, men när hon blir upprörd så är det ordentligt, det finns inte så mycket gråskala i humöret om man säger så. ;)

Inga supergångarter kanske, men lättlärd och trevlig att rida.
 
Sv: Epson 766

Epson tävlades inte själv. Han fick ingen godkänd son efter sig. T o m 2002 betäckte han 376 ston.

Hur såg statistiken ut för hans två sista år i aveln? Hade han (relativt) många ston in i det sista eller blev han allt mindre använd?

Min Elvira har ju 3 (eller var det 4?) äldre helsystrar, så på just den gården var han nog poppis, iaf... ;)
 
Sv: Epson 766

Enligt Blup-databasen betäckte han 24 ston 2002 (vilket resulterade i 16 föl 2003) och 22 ston 2003 (vilket resulterade i 10 föl 2004).

Här hittar du din hästs mamma och hennes avkommor, så kan du själv se detaljer kring dem.:laugh:
 
Sv: Epson 766

Jag såg Epson som fem och sexåring på hingstvisning. Väldigt vacker hingst, härligt rörlig och lätt. Vi har fött upp två helsyskon efter honom (ue Ganesco) En vallack född-91 och ett sto född-99. Vallacken var svart med vita tecken, riktigt högställd och mycket snygg! Väldigt lätt för sig med jätte härliga gångarter... tyvärr var temperamentet inte lika kul. Ganska hård häst. Tävlade upp i MSV dressyr.
Stoet är mörkbrunt med vita tecken, lite mer kortlinjerad än sin bror och inte lika mycket gång. Även hon en hel del humör. Har tävlat LA dressyr.
 
Sv: Epson 766

Hej !tänk att den här tråden dök upp igen;)
jag födde upp en Epson unge i början på 90 talet det var därför jag var nyfiken.. kul o läsa.
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 406
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Sirap
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 438
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 288
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp