Epelepsi hos valp någon?

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar om någon haft epelepsi hos en valp.
Hur är symtomen. Hasr de någon möjlighet att leva vidare normalt?

Mammas valp labrador född 29 jan 08
va dålig för ett tag sedan. Hade då ätit giftgroda. Låg på blåstjärna en vecka.Riktigt sjuk.
Nu har han ramlat ihop några gånger. Blivit liggande på sidan. Någon minut kanske.
Vaknar upp o är som vanligt. Kan det va epelepsi han fått av detta. Det är så trist
Eller är det medfött.
Vad ska kenneln stå för

Sv: Epelepsi hos valp någon?

Kenneln ska inte stå för nått, såvida det inte efter ordentliga och nogranna undersökningar och tester bedöms till 100% ha en ärftlig orsak.

Det kan bli mycket svårt att bevisa dock, speciellt med tanke på att hunden ätit i sig en giftgroda och varit rejält dålig pga detta.

Om hunden kan leva ett normalt och kvalitativt liv, beror ju på orsaken till ep:n, om det är behandlingsbart, hur ofta och svåra anfallen är etc.

Vi vet inte ens om det är ep
Han ramlar i hop. Ligger på sidan helt borta ..1 min kanske.
Så reser han sig är helt normal igen.

Jo det skall väl göras ordentliga utredningar. Dom skall ringa vet på mondag. De ska ta kontakt med dom som hade hand om honom då han låg inne.
Och så skall dom ringa sin vanliga vet.

Tråkigt när han är så ung och så go.
Han har haft anfall 3 gånger.

Ep-medicin som jag glömt namnet på och så kan många hundar leva ett normalt liv.

Glöm inte bort att informera rasklubbens avelsansvarig också. Dags att ta tag i Ep hos Labradorerna...

Liknande trådar

Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 117
Senast: SandraM
·
Övr. Hund Någon som haft hund med höga lever värden. Min mammas labra dor valp. Blev sjuk för ca 1 månadsedan. Bet i en giftig groda. Tror...
Svar
16
· Visningar
11 090
Senast: Raderad medlem 19815
·
Övr. Hund Min mamma har en labrador lille född 29 jan 08 snart 4 månader. Han blev hastigt sjuk mondag kl 13. Efter en liten kisstur. Han...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Svalan
·
D
Övr. Hund Jag har ingen erfarenhet av valpar under 8 veckor. En liten snabb sammanfattning hur de ligger till: Min tik fick...
Svar
10
· Visningar
1 640
Senast: donna82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka