• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Sprettur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 139
Sv: Enzion

Menar du tillskottsfodret? Du får nog flera svar om du lägger frågar på foder-forumet.
Personligen har jag ingen erfarrenhet av det.

/Malin

Hejsan! :rofl:
Jag använder enizon till mitt fullblod på 4 år. (om det är fodertillskottet du menar..)
Hennes hovar var helt söndersprukna, (fattar inte ännu hur dom blev så..!) :confused: då tippsade våran hovslagare oss om det fodertillskottet, han berättade om en tjejs hästs som dom var påväg o slakta(!) för att hovarna var så dåliga (utan hovar ingen häst) men dom provade enizon, och nu är hästen en vanlig ridhäst igen!! :D
Och man ser på min häst att det som håller på och växa ut kommer bli en superhov! det är jättefint!!! :banana:
Jag kan säga att enizon är ett supermedel! Alla borde använda det, fast det är välldigt dyrt,, men det är det absolut värt!
Varför undrar du föresten? hade du tänkt börja använda det lr??

Senast ändrad av en moderator:

Jag använder oxå enzion till mitt fullblod. På burken står det att man ser resultat inom 2-3 veckor o det stämmer verkligen!! Jag ser hur hovarna växt och blivit finare!

Min valack har aldrig haft dåliga hovar men nu i sommar fick han spruckna hovar och han tappar skor hela tiden.. Jätte irriterande då man kommer av sig i träningen hela tiden med. Visste en tjej som hade använt enzion på sitt halvblod som hade dåliga hovar med och hon fick bra resultat av detta. Men som jag har föstått det så måste man fortsätta använda detta ett tag så att det bibehåller sin effekt.
Jag köpte det på Ekohallen i Malmö, borde finnas på de flesta ställen. 1kg kostade 439:- så det är dyrt, men det kan ju vara värt det då!
Kul att höra att fler har använt det och fått bra resultat! :)

/Emma

Har användt mig av enzion på båda mina hästar, den ena en angloarab och den andra ett fullblod och detta funkar superbra på bägge.. Det ska tilläggas att angloaraben hade en spricka så hoven såg ut som en klöv framtill och blev helt bra.. Finns att köpa på bla. Granngården

Hej!
Har jobbat som hovslagare på heltid i åtta år och har varit med om en hel del hovar med bekymmer och dålig kvalitet. Man har givit hästarna många olika preparat som sägs vara bra för hovarna men på lång sikt har endast en svag eller ingen förbättring visats. Det enda medel som jag sett ger en kanon effekt både på tillväxt och styrka är enzion. Dessutom på en kort period. Rekommenderar detta starkt. Finns bl.a på ekohallen.

KL
Enzion innehåller aminosyror och mineraler. Om det fattas i foderstaten kan man förståss lägga till Enzion. På sikt är det dock betydligt billigare att göra en bra foderstat som uppfyller hästens behov. HH

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
943
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: ako
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 090
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka