Enzion kontra biotin för dåliga hovar

Tuvalisan

Trådstartare
Vilket föredrar ni? Har ni sett bättre/sämre effekt på något av dessa preparat? Vilken är skillnaden på dessa preparat? Tacksam för svar

Sv: Enzion kontra biotin för dåliga hovar

Jag har hört att kiselgur ska vara det bästa och att man "på köpet" får bra hårväxt.

Definitivt enzion.

Jag har börjat ge kisel för hovarna,borde jag ge enzion också?

Nu har jag inte gett biotin till min häst men däremot Enzion och jag är lyrisk över resultatet. Min häst har efter en hink fått hovar!! Det är verkligen helt fantastiskt. :banana: :)

Min hovslagare säger att det är det enda tillskott som hon skulle rekommendera någon att ge.

Nu var det en bekant som sa att Equion var mycket bättre för hovar än Enzion, men när jag googlar så finner jag bara att det är vitaminer, men att Enzionet är sammansatt just för hovarna?

Någon som har något att uttala sig om, vilket jag bör satsa på?

Enzion är verkligen bra men jag har en annan favorit som jag använde på en av mina tidigare hästar, Equistro Biotin Forte och Kerabol, de var verkligen kanongrejer o hästen fick jättefina hovar men de tog juh tid, räkna med 6-12 månader innan man ser slutresultatet! Testade många olika märken men detta var det som funkade bäst för min häst. Något som oxå är bra o göra är att massera kronranden varje dag med något fett, jag körde med olivolja/vaselin-blandning.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 034
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 671
Senast: super
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
2 005
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Ni med bukspottkörtelinflammation - se hit! Min dvärgschnauzertik har sen hon varit liten varit dålig i magen till och från. Bytt...
Svar
10
· Visningar
1 988
Senast: Filbunke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka