Envis kvarstående svullnad, vad kan det vara?

Fredrika B

Trådstartare
Det är två veckor sedan jag fick hem mitt "projekt". En hbl kille på 4 år som jag tog emot i dåligt skick. Han har en svullen kota bak; han är även gallig över leden. Jag trodde först att han gjort sig ngt i tansporten men kotan är inte varm eller så (var inte efter transporten), känns hård -den går heller inte ner vid rörelse.

Väntar vet. imorn, -är livrädd för vad detta kan vara....

Sv: Envis kvarstående svullnad, vad kan det vara?

vad sa vet? Man kanske skulle vilja röntga och kolla efter ex. lösa benbitar?

Gallor i senskidorna brukar jag inte bli speciellt orolig över i första taget (även om man såklart ska observera dem), men om det är ledgalla brukar det tyda på problem, kotledsinflammation är ett exempel.

Ja, fick inte mycket ut av DV vet besöket. Blir röntgen nästa vecka hoppas på det bästa men vet var ej optimistisk tyvärr. Står klart att det är en gammal skada eller likanande då det iaf finns rikligt med benpålagringar runt hela kotan och senan.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 228
Senast: Hedwig
·
Hästvård Är det någon som varit med om att hästarna kan få ömma ballar av äggskor? Slog på vets inrådan på äggskor bak som var ganska rejält...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 028
Senast: sandrafors
·
Hästvård Har en grabb här hemma som jag för 5v sedan hittade svullen från kota till has vänster bak. Eftersom att alla runt omkring sa till mig...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Saraoliv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka