Entrapment av epiglottis

neywaz

Trådstartare
Ja det är just det min fölunge har, finns det någon som har erfarenhet om detta och vill/kan berätta lite mer? :) Utsikter för framtiden etc? Är detta ärftligt?

Frågade veteriärerna allt men de kunde inte svara på något alls....

Sv: Entrapment av epiglottis

Är det den där lilla söta :love: saken som har det? *nyfiken*
//Jenny :banana:

Min enda erfarenhet av detta var på en travare som efter operation, en bit av gomseglet togs bort, aldrig hade problem av det igen och tävlade på som vilken vanlig häst som helst.

Hej!

Tack ALLA för svar! :)

Nu har jag fått veta mera genom olika källor och troligen är att den växer bort. I dagens läge är den inte heller överdrivet stor, och han har inga problem förutom ljudet som uppkommer.

Vad jag hört nu så är det inte ärftligt heller så det var skönt, men omnågon har någon annan kommentar så vill jag gärna höra! :)

Till zamantha - ja det är min lille gris som har det ;)

Camilla

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 388
Senast: linnsan
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 984

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka