Tink

Trådstartare
Hur länge tycker ni att ni kan låta era hundar vara ensamma hemma? Som maxtid alltså.

Sv: Ensamtid

Min absoluta max tid är 6 h. Men det händer kanske 2 gånger i halvåret att hon får vara ensam så länge. Ibland måste jag snabbt iväg och hinner inte att fixa hundvakt.

Men annars så är jag student och är iväg ca 2 h på föreläsning på vardagar. Sen är hunden men mig hela tiden.

Min hund tycker faktiskt det är skönt att vara ensam. Hon går och lägger sig och sover.

:)

Som regel inte mer än 6 timmar. Nån enstaka gång 8.
Han är överlag ensam hemma rätt lite, så när det händer så är det ingen större deal. Han sover.
(Ja, det är kollat)

Har eg 5 timmar som max men det har ett par gånger hänt att det blivit upp till 6. Det är dock inte många gånger det blir så, oftast är det sjäva typ när man går och handlar vilket rör sig om kanske timme eller något sådant.

Han har som längst varit själv i 5h, och det är absolut max (såvida det inte är något väldigt speciellt). Är vi borta länge än så, så fixar vi hundvakt:)

Max 5 timmar men det händer välldigt sällan. Lämnar honom till någon i familjen istället eller tar med honom om möjligheten finns.

När jag hade en hund - max fem timmar.

Idag har jag två, fortfarande max - fem timmar. Eller max åtta timmar om de blir rastade mitt på dan.

Hittils aldrig mer än max 3timmar, o mer vill jag inte om det kan undvikas.

I dagsläget är jag långtids sjukskriven, o sambon jobbar olika tider, samt en morsa som kan ställa upp. Så oavsett hur framtiden ser ut så _borde_ det gå att lösa. Annars är dagmatte / dagis alternativet. Kommer aldrig låta honom vara ensam hela dagar som en del gör =/

/Tobbe

Jag tycker att 4-6 timmar på en dag är max. Men det beror mycket på hunden! Och det beror mycket på hur de är ensamna. Är de själva i 6 timmar på raken är det kanske inte så bra, men är de ensamna 3 timmar på förmiddagen och sen 3 timmar på kvällen är det lite bättre.

Jag tycker väl att 5 tim kan vara max. Jag är sjukskriven och hemma mycket. Så de är sällan ensamma särskilt länge. Jag brukar ta med mig hundarna eller skaffa hundvakt om jag och sambon ska vara borta längre.

Ingen av mina hundar är ju ensam ensam och åker jag på tävling med några får övriga vara hemma, ute i hundgård med sina kompisar den dagen vilket kan bli från 05:00-19:00 om det vill sig.

De har då iofs: Mat, vatten, koja/hundhus att gå in i samt de stora barnen som kan rasta, fylla på mat & vatten om det behövs etc. så jag tycker inte att hundarna "lider" av detta...

När jag behöver lämna någon hund ensam inomhus (vid skada etc) är jag inte borta längre än max en timme.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka