Ensam svanunge

Luktpion

Trådstartare
Vi har haft ett svanpar här i vår som sedan försvann några veckor och kom tillbaka med två små ungar. Efter någon vecka var det bara en unge kvar. Vi trodde att en unge blivit tagen av något djur men jag läste nu att de vuxna ibland dränker ungar om det är något fel på dem! Stämmer det?

Någon vecka senare kom en roddbåt och åkte förbi i ån och efter det såg vi inga svanar mer. Förrän ikväll när den ensamma svanungen kom tillbaka utan sina föräldrar. :( Är det troligt att föräldrarna lämnat den på grund av båten? Eller brukar de lämnas när de är så små? Den är stor som en and ungefär. Tror ni den har chans att klara sig?
33274

Jag glömde uppdatera denna! Tre dagar senare kom föräldrarna tillbaka så nu simmar de alla tre omkring här igen. :) Samt går på bondens åker. Så fult när det bara sticker upp två långa halsar över säden. :p Den lilla har nog oerhört dålig sikt där!

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: escodobe
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: jooosan
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 926
Senast: Lejonflickan
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka