Ensam svan

Idas

Trådstartare
I helgen nåddes jag av nyheten att några vidriga ungar skjutit ihjäl en svan i närheten av mig. Svanen i fråga var pappa till sju ägg som nu är lämnade ensamma med svanhonan.

Vad är det för fel på människor? Hur kan man totalt sakna empati?

Tycker så synd om honan som ligger ensam kvar vid boet och knappt kan hämta mat :cry:

Hoppas att någon har vett nog att anmäla ungarna för jaktbrott. Om vapenlicens och legal jakt hägrar för ungarna, så lär en anmälan se till att det dröjer med vapenlicens för dem.
Även körkort kan bli rejält fördröjt efter en anmälan...
Om det var den artikeln jag tror, stod det att någon *allmänhet* hade polisanmält de på plats.

Kan man inte gå och lägga någon mat i närheten av boet? Så kan de iallfall få tag i mat :)
Vet dock inte vad man kan ge
En ideell organisation har koll på svanen och har uppmanat att inte mata då det kan locka till sig havstrutar som enkelt kan sätta i sig även nykläckta svanungar.
Jag har dock kontaktat organisationen och lovat att hålla ett extra öga på hur det går för mamman.

I helgen nåddes jag av nyheten att några vidriga ungar skjutit ihjäl en svan i närheten av mig. Svanen i fråga var pappa till sju ägg som nu är lämnade ensamma med svanhonan.

Tycker så synd om honan som ligger ensam kvar vid boet och knappt kan hämta mat :cry:

Man har inte fått lära sig respekt för andra individer, fri uppfostran, fått härja som man vill ingen brytt sig innan, åter speglar väll stor del av samhället som det är i dag på många platser. Tyvärr!
Rent ut sagt för jävligt.

Man har inte fått lära sig respekt för andra individer, fri uppfostran, fått härja som man vill ingen brytt sig innan, åter speglar väll stor del av samhället som det är i dag på många platser. Tyvärr!
Rent ut sagt för jävligt.
Vad är det för fel på dagens föräldrar som inte kan uppfostra sina ungar

En i området upptäckte vad som hände, snodde ungdomarnas båtnycklar och höll kvar dem tills sjöpolisen kom. Så nu är de misstänkta för både jaktbrott, djurplågeri och brott mot ordningslagen. Hoppas verkligen att de döms!
Jamen olaga vapeninnehav då O_o

Saknar ord! :(

Något som gjort mig glad på sistone är dock hur många fantastiskt fina unga grabbar jag träffat. De flesta har kanske varit lite yngre, 8-11, men många brukar stanna och fråga om de får klappa min hund. De har varit oerhört fina och lyhörda, klappat Bruce försiktigt och tagit ögonkontakt med mig för att verkligen se att det är okej. Sedan sitter de där på knä i asfalten och klappar så försiktigt. Det är ju så att det rycker i livmodern på mig :p :love:

Jag hoppas verkligen att dessa grabbar som sköt svanen får ett ordentligt straff som skickar ut en tydlig signal till andra unga med samma sadistiska drag. Och så hoppas jag att majoriteten av unga grabbar och tjejer är lika fina som de jag brukar träffa med hunden.

Liknande trådar

Relationer Mitt hjärta brister, det känns som att jag ska gå i tusen bitar. Smärtan är fullkomligt olidlig! I fredags kom min älskade, älskade...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
17 712
Senast: TygerTyger
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 970
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar