Sv: Ensam med bonusbarn
Jag håller med i allt du skrivit! Satt precis och försökte formulera något liknande själv!
Det handlar ju inte om att TS inte VILL, utan att hon känner att hon inte orkar. Det är viktigt att lyssna till sin kropp.
Självklart kan bonussonen ta illa upp, men han är ju ändå 9 år och det borde gå att förklara för honom eller? Och ni har ju tänkt att hälsa på honom vissa dagar då pappan är ledig så han blir ju inte utan kontakt med er familj under en hel månad.
TS: Hoppas att det löser sig på ett bra sätt! Lycka till!
*knapplån*
Måste erkänna att jag blir lite arg här. Inte på TS dock. Här säger TS rakt ut att hon inte orkar, vem har då rätt att kräva av henne detta? Det är inte svårt att göra sej utbränd på en månad, men desto svårare att ta sej tillbaka.
Har själv två bonusbarn i samma ålder som TS bonusbarn, och som jag tycker om väldigt mycket. Vi har även dom på helgerna och det går jättebra. Jag hjälper till om min sambo åker bort någon dag under helgen när vi har dom... och här kommer mitt men. Jag skulle aldrig ta på mej ansvaret att ta ansvaret över dem en hel månad om det inte redan var så att mamman var ute ur bilden och dom bodde hos oss på heltid. Meningen med det delade boendet är inte för min skull utan för fadern och barnens skull, jag kan aldrig ersätta föräldrarna. Därför känns det dumt om jag skulle ta hand om dem och de inte umgicks med någon av föräldrarna, bara för att det är den eller den helgen! Så därför tycker jag att är det enda argumentet barnledighet som biomamman kommer med, så är det hon som är den största egoisten.
Att säga att TS ska sälja sin häst och hund för en månads skull känns idiotiskt så antar att det menas på heltid för framtiden, betyder bonusbarn då automatiskt att man ska säga upp sitt intresse och liv, för att man ska orka ta hand om dem när ingen av föräldrarna vill/kan? En häst och hund är också ett stort ansvar, precis som barn och som jag har uppfattat det är det hon som har ansvaret för dessa och ingen annan, medan sonen fortfarande har en mor som också är ansvarig för honom.
Jobbar sambon varje helg? Annars går det ju bara att byta, eller som du faktiskt sa TS, åka och hälsa på sonen några dagar på vardagen, så han även får träffa sin far den månaden. Det blir ju ändå tvunget om dom ska kunna träffas under den månaden, för det är väl inte meningen att TS ska ta faderns plats helt?
Jag håller med i allt du skrivit! Satt precis och försökte formulera något liknande själv!
Det handlar ju inte om att TS inte VILL, utan att hon känner att hon inte orkar. Det är viktigt att lyssna till sin kropp.
Självklart kan bonussonen ta illa upp, men han är ju ändå 9 år och det borde gå att förklara för honom eller? Och ni har ju tänkt att hälsa på honom vissa dagar då pappan är ledig så han blir ju inte utan kontakt med er familj under en hel månad.
TS: Hoppas att det löser sig på ett bra sätt! Lycka till!