Ensam kaninhona

N

NPernilla

Fångade in två rädda små kaniner i helgen, förmodligen dumpade av någon som inte kunde hitta kaninvakt under semestern... Den ena dvärgvädur och den andra en lejonhuvadkanin (?), väldigt fästa vid varandra. Dvärgväduren verkade inte frisk - mager och kissade blod - så jag tog dom till veterinären i måndags för kontroll. Veterinären upptäckte en stor knöl i magen på dvärgväduren och avlivning var enda alternativet. Den andra lilla kaninen är frisk men nu väldigt ensam - finns någon som har möjlighet att ta sig an henne? Någon med kaninkompisar och som kan ge henne ordentligt utrymme. Vill inte att hon ska bli sittande ensam i en liten bur. Hon är tämligen tam och väldigt snäll. Jag bor i Enköping.

Sv: Ensam kaninhona

Fångade in två rädda små kaniner i helgen, förmodligen dumpade av någon som inte kunde hitta kaninvakt under semestern... Den ena dvärgvädur och den andra en lejonhuvadkanin (?), väldigt fästa vid varandra. Dvärgväduren verkade inte frisk - mager och kissade blod - så jag tog dom till veterinären i måndags för kontroll. Veterinären upptäckte en stor knöl i magen på dvärgväduren och avlivning var enda alternativet. Den andra lilla kaninen är frisk men nu väldigt ensam - finns någon som har möjlighet att ta sig an henne? Någon med kaninkompisar och som kan ge henne ordentligt utrymme. Vill inte att hon ska bli sittande ensam i en liten bur. Hon är tämligen tam och väldigt snäll. Jag bor i Enköping.

Jag önskar verkligen att jag hade plats för en till :(

stackarna:(

är jätte sugen på att ta hand om henne, men är Enköping långt från Katrineholm?

Hej!
Det är nog nästan 12 mil men i så fall skulle vi ju kunna åka halva vägen var och mötas i Eskilstuna. Har du kanin själv?

Vet inte hur man infogar bild här men jag mailar dig gärna bild på kaninen om du vill.
Häls. Pernilla

Ska till Enköping på premiering de 24 aug. Har du honan kvar då så kan vi ta den. Vi har lejonhuvud i massupplaga hemma.

Hej!
Förhoppningsvis är det på gång att ordna sig - men känns skönt att veta att det finns en reservplan! Låter dig veta i god tid innan den 24:e. Tack!

"/ skulle gärna vilja ha henne jag har 13st kaniner men...enköping är jättelångt från gävle :(

Hej!

Har hittat nytt hem till kaninen - tack ändå!

Liknande trådar

T
Däggdjur Igår fick jag en smärre chock när jag upptäckte 4 små bebisar inne hos min kaninhona. Jag har noterat tecken på dräktighet tidigare men...
Svar
7
· Visningar
4 694
Senast: Kilauea
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 948
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?