Enkla stigläder med t-koppling

H

_HESTUR_

Hjälp mig att hitta såna!

Jag rider islandshäst och där används dena typ av stigläder ofta.
Jag var i helgen på NM för islandshästar och såg att dom sålde. Nu visar det sig att min kompis vill ha såna och hon har hjälpt mig mycket och jag skulle vilja ha tag i ett par till henne.

De jag såg och vill köpa:
Bruna i läder, enkla med ögla för krampan och t-koppling vid stigbygeln.
Om någon vet vem/vilka som säljer tar jag tacksamt emot information.

Marita

HeJ!
Jag har oxå såna läder, dom är super (rider vanlig dressyr) Men mina har jag köpt på Horse Farm i skogstorp. kommer inte ihåg numret, men det kan du nog hitta på 118118.
Där har hon haft tidigare iaf. Och hon beställer om man frågar.
Dom ligger nog på ca 700 kr.
Dyrt, men det är det värt!! Det är wintec som gör dom. ;)

Någon som vet om det finns liknande fast utan ögla vid krampan? (behöver till min bomlösa sadel, men där sätter man fast stiglädret i en "ring", inte i en krampa)

Sv: Enkla stigläder med t-koppling

Men hallå !....
Top Reiter och Agersta har väl bara svarta :confused:
Är det nån som visste nåt mer om Karin Åberg ?
Jag behöver oxå BRUNA stigläder !
/Dimmalimm

Bates tillverkar bruna sådana i läder, så det är bara att höra med någon som tar hem från Wintec (har förstått det som att Bates och Wintec är två olika produktnamn men under samma företag och i olika material).

När jag var inne hos Karin så hade hon bara svarta hemma; och det var wintecs syntetläder. Sist jag talade med henne var det de enda hon nämde av denna modell. Däremot kan hon säkert ta hem om man beställer, eftersom hon har kontakt med Wintec (och på så vis även Bates om jag förstått saken rätt).

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya stigläder - vill ha mjuka, "tunna", som inte "står ut" så mycket - tycker det oftast blir jättetjockt just där...
Svar
5
· Visningar
1 047
Senast: Marika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30