Mitten
Trådstartare
Min sambo har ridit i lite mer än ett år, och då mest 'åkt runt' på sin nordsvensk i skogen. Nu har han börjat visa lite intresse för att lära sig mer på dressyrbanan (äntligen !
) men han vågar inte riktigt ta lektioner för instruktör än, utan han vill att jag ska ha några 'pre-lektioner' med honom, så att han lär sig vad orden betyder och lite tänk. Nordsvensken är en obstinat liten tant som själv inte kan något direkt, vilket komplicerar det hela lite.
Nu vill jag ha tips och råd ! Övningar, var börjar vi? Försöker dra upp en liten strategi så att de lär sig att använda små hjälper, att ställa sig bra, övergångar och mycket hur man använder skänklarna (i skogen blir det ju lätt mycket 'dra åt vänster' för den ovane).
Hjälp mig nu kloka människor ! Både såna som är vana att ge instruktioner och ni som är lite nybörjare själva !
Jag inspirerar lite med min favvobild, på min sambo och hans Bella

Nu vill jag ha tips och råd ! Övningar, var börjar vi? Försöker dra upp en liten strategi så att de lär sig att använda små hjälper, att ställa sig bra, övergångar och mycket hur man använder skänklarna (i skogen blir det ju lätt mycket 'dra åt vänster' för den ovane).
Hjälp mig nu kloka människor ! Både såna som är vana att ge instruktioner och ni som är lite nybörjare själva !
Jag inspirerar lite med min favvobild, på min sambo och hans Bella