Enkelt tilltugg till glöggen?

finapina

Trådstartare
Gokväll! Det är så att jag ska bjuda över lite folk på glögg i advent.Men jag är så fruktansvärt fantasilös på tilltugg.Därtill är en gäst både vegetarian samt gluten- och laktosintolerant. Plus att jag verkligen hatar att stå i köket o typ laga mat o baka. Men jag gillar gästernas sällskap. Så VAD ska jag bjuda på??? Kom med tips, både att köpa färdigt och enklare saker att laga.
 
Gokväll! Det är så att jag ska bjuda över lite folk på glögg i advent.Men jag är så fruktansvärt fantasilös på tilltugg.Därtill är en gäst både vegetarian samt gluten- och laktosintolerant. Plus att jag verkligen hatar att stå i köket o typ laga mat o baka. Men jag gillar gästernas sällskap. Så VAD ska jag bjuda på??? Kom med tips, både att köpa färdigt och enklare saker att laga.

Nötter? Glutenfria pepparkakor? Ost?
 
Jag också också gärna emot tips. Här är det snäppet värre med en vegan i sällskapet. Plus att det handlar om middagstid så det behövs något matigare :confused: Lagar gärna mat men har inte allt för mycket tid.
 
Jag också också gärna emot tips. Här är det snäppet värre med en vegan i sällskapet. Plus att det handlar om middagstid så det behövs något matigare :confused: Lagar gärna mat men har inte allt för mycket tid.

Jag ropar på @Trani som har koll på veganska alternativ :)

Vill man ha matigare tilltugg skulle jag satsa på julsmaker/traditionella vickningsrätter: Köttbullar, Jansson, gubbröra och något med lax, kanske tunnbrödsrulle. Ev också erbjuda rödvin för dem som önskar.
 
I sötsaksväg skulle jag gjort mjuk pepparkaka/mjuk pepparkaksmuffins av glutenfritt mjöl (kanske mjölmix om jag var på det humöret), och med veganska alternativ till smör/ägg. Frosting av Oatlys PåMackan, toppa med lingon :d
 
Jag också också gärna emot tips. Här är det snäppet värre med en vegan i sällskapet. Plus att det handlar om middagstid så det behövs något matigare :confused: Lagar gärna mat men har inte allt för mycket tid.
Tilltugg till glögg:
Fyllda dadlar som andra nämnt, men du fyller dem med mandel som du mixat med citron, olivolja, salt och persilja (ev. vitlök men det kanske inte gör sig riktigt med glögg).

Pepparkakor med vegansk cream cheese (superenkelt!).

Rödbetskaka med frosting.
 

Liknande trådar

Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp