Engelska fullblodsttråden 9

Sv: Engelska fullblodsttråden 9

Precis! Jag ska ha henne på foder fram till mars, så får vi se hur vi gör sen! :) Men just nu vill jag aldrig släppa henne! :love:

Jag e så sjukt trött efter dagens äventyr! Tränade terräng bland annat med Swish för Ted Velander. Blev massa bra kort men orkar inte ladda upp alla nu. Här kommer lite smakprov :D

img_3907_176649812.jpg

img_3936_176650035.jpg

img_3911_176649849.jpg

img_3915_176649889.jpg

Oh, gillar hennes tecken! :d

Fishy: :love::love::love:

Har inte varit inne här på bra länge :D Ska nog försöka plocka upp tråden igen.

Rebecca: grymma bilder! Älskar när du postar! Min inspiration! :bow: Häftigt med 3-i-en-bild. :D

Tack :D Helt underbart att kunna rida terräng ända dram till fösta advent! :love: jag tycker min Lina och din Romance har väldigt lika huvuden, syns kanske inte jättemyket på de här bilderna men hon har oxå bred panna och liiiten mule, nästan arabhuvud liksom :)

Downunder: Nawh tack!! Va roligt att du tycker det!! Jag säger det samma om dig, ni ser så proffsiga ut alltid!! :love:

"Tränade terräng bland annat med Swish för Ted Velander."

Det var väl ändå bara vi två där, Rebecca? :p Eller du såg fler ekipage? :D

Oooh, måste bara slänga in dagens film innan jag går ut igen! Är så sjukt nöjd med ridpasset idag, både prinsessan Zelinda och jag hade jättekul! :bump:
Hoppade inga höjder, ville bara se hur hon reagerade när det var en hel bana vi skulle hoppa och inte bara enstaka hinder. Men i slutet låg oxern på 90 cm, lagom höjd till att börja med enligt mig! :D

Obsevera att vaxduksmuren i början av filmen är LIVSFARLIG enligt Z... :eek:

http://www.youtube.com/watch?v=B0X8PJTmPuk

Såg fint ut. Tycker hon ser riktigt snygg ut! :d Och verkar tycka det är kuuul! :D Gulligt med stoooort ludd på näsan. :D

Hon ÄR jättesnygg! Dock lite mager nu, men det ska vi råda bot på ;) Om hon tyckte det var kul! Det var liksom; "OMG, får jag hoppa? JIPPI!" :bump: haha det känns ju naket om man ska ha hackamore utan bigsize-ludd ju :D

Hon ser jättefin ut! :)

Och hon verkar ju inte alls vara sådär stirrig som hon ger sken utav på bilderna! ;)

Nä stirrig är väl synd att säga om henne, pigg och vaken snarare! :D Sen är det ju olika från dag till dag, men just detta passet hade hon full fokus på hinderna! :)

Hon är verkligen jättefin! Du får se till att rida lite dressyr på henne också, skulle bli jäkligt snygg med lite biffigare hals och rumpa :d

PS: säg för guds skull till de små barnen att inte SITTA på marken brevid hindrena :eek:

"Tränade terräng bland annat med Swish för Ted Velander."

Det var väl ändå bara vi två där, Rebecca? :p Eller du såg fler ekipage? :D

"Trä'nade terräng, bland annat, med Swish..."
Dvs jag gjorde många saker, men bland annat så tränade vi terräng... ;)

Dressyren ska vi definitivt jobba med, hon ska bli schnygg :D
Ang. barnen så sa jag faktiskt till, men den andra ryttaren som red ville visst att dom skulle sitta där och vara funktionärer eller något :crazy:

det ser jag fram emot - lite dressyr muskler på den hästen och hon kommer bli ännu snyggare! Det är en mkt fin häst du fått :)

ang. barnen så kan de ju vara funktionärer utan att SITTA brevid hindret för guds skull. Livsfarligt om en häst skulle nita eller hoppa till brevid dom, de kommer ju inte undan utan är helt chanslösa , Insistera nästa gång! :cool:

:love: Sista bilden!! :love:

Han är så jäkla snygg!

Sista bilden var ni båda skitsnygga på! Hade jag varit du hade jag gjort en stor tavla av den! :love:

Tack hörni :laugh:
Det är svårt att vara snygg bredvid en sån 10-poängare men jag tänkte faktiskt printa ut en större bild av den och hänga upp på väggen alt göra ett fotoalbum med min plutt :)

kl

Idag var det en stor dag för Polar :banana:!
För första gången sen han var åring antagligen, fick han gå i hage med en annan häst. Det var lite nervöst eftersom hagarna är så jäkla leriga och jag var säker på att Polar skulle rejsa runt och dra av minst två skor alternativt bryta ett ben :grin:.

Han och Fisken (en annan fd-galoppör) gick i skritten och sen släppte vi ihop dem och...inget hände. De nosade på varandra (Polar fick en underbart snygg hals haha), Fisken markerade tre gånger med att sparka när Polar blev lite för närgången och sen så var de kompisar. Åt från samma hö-hög när det var lunch så det här ska nog gå jättebra. Är väldigt glad att det ändå gick så lugnt till :)

387660_10150418661573011_692003010_8345462_1667245402_n.jpg

Liknande trådar

I
Avel Japp, nu är det bestämt att Iza ska betäckas i år igen efter mkt funderande. Hon betäcktes fyra gånger förra året(Okeanos) utan...
Svar
4
· Visningar
1 321
Senast: izadora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama