Energikick

Status
Stängd för vidare inlägg.
Livet går verkligen upp och ner lite hur som helst just nu. För det mesta känns det rätt okej men förra veckan var jag riktigt deppig i ett par dagar, sådär så man helst bara ville sätta sig i ett hörn och dra något gammalt över sig. Kanske grina en skvätt t.o.m. Mitt i alltihop fick jag fel på datorn också så jag kunde inte använda den på en vecka.

Torsdagen kom och jag kände egentligen inte för att rida lektion men gjorde det ändå. Vilket lyft :) Snacka om att energitanka! Härliga häst och goa ridlärare som lyfte mig bara genom att finnas. Jag var en mycket lyckligare människa när jag åkte hem.

Jag har rätt mycket att göra numera, har ingen medishäst och har strukit den ena ridlektionen, främst till förmån för sparkontot men också för att jag inte hinner. Men torsdagslektionen håller jag fast vid. Jag trivs alldeles för bra i den gruppen och vi är ofta en rätt liten grupp så ridläraren hinner med oss alla.

Förra terminen red jag ett holländskt halvblod halva terminen. Den här terminen fick jag börja med holländaren, gången efter fick jag en annan häst för ridläraren tyckte att det nog blivit dags att byta. Det var också en trevlig häst som jag ridit några gånger tidigare och jag trodde att jag skulle rida den några gånger till men till min förvåning blev det ett hästbyte den här veckan också. Det var ett 6-årigt sto som haft föl och var efter med sin utbildning. Före fölet hade hon tydligen inte gjort så mycket. Det var också en mycket trevlig häst men det var svårt med hackamoret som hon hade. Innan jag åkte hem efter lektionen avslöjade ridläraren att jag skulle få ytterligare en annan häst nästa vecka. En i mindre format. Hon håller visst på att experimentera med vilka hästar som jag passar bra med :) Jag gissar på att det blir en maxad d-ponny nästa vecka som enligt deras hemsida kan vara busig, men är duktig i dressyren och älskar att hoppa. Vi får väl se om det stämmer...

Förra helgen var jag också iväg på mitt första drive-in loppis. Helt på egen hand. Det var lite utanför min komfortzon men jag klarade det och känner mig skitglad för det. :D Jag hoppas kunna göra om det på söndag. Väderprognosen säger tyvärr att det ska regna :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 542
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar