Energi i gräset nu

T

Trampe

Hur mkt kan man räkna med att hästen får i sig energimässigt utav gräset nu? Han går ute minst 12 timmar och det finns mycket gräs så han betar hela dagarna. Jag kan ju säkert ta bort en del kraftfoder samt även hö, frågan är bara hur mkt???
 
Sv: Energi i gräset nu

Svårt att svara på...

Mina hästar går på gräs hela dagen nu så jag har tagit bort allt grovfoder under dagen (fri tillgång annars) eftersom de ändå inte äter. De får hö till natten.

Kraftfodermässigt har ger jag lika mycket, förutom att jag tagit bort luzernhackelse, men då är det digivande ston samt unghästar i träning...

Men det klart, ska man vara "korrekt" så måste du ju analysera gräset... :smirk:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
548
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
625
Senast: Sesca
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 730
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 848
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp