Skaffade mig 2st franska vädurar för 3.5år sedan, systrar var de och de har levt hela sitt liv ihop i ena hästboxen i stallet. Om somrarna har de fått vara ute mycket och vintrarna har de fått vart lösa i hela stallet för att röra sig så mycket som möjligt.
De har alltid vart bästisar, inte ett steg utan varandra och jämt tvättat varandra och ja gjort allting ihop.
I veckan så låg ena kaninen bara där död, jag stod som chock, ena dagen pigg och glad ( såg absolut inga fel ) och andra dagen låg bara där död.
Funderar på om det kan ha vart hjärtat som sa ifrån, eller annars vet jag inte.
Nu är det tråkiga att systern som överlevt är jätteledsen, bara ligger där och man verkligen ser att hon sörjer och längtar.
Hon äter och dricker, men rör sig absolut inte mer än hon måste som jag ser .
Hon har alltid vart glad och pigg, men det är inte kvar längre.
Vad skulle ni ha gjort i mitt läge ?
- Bara låta henne vara ?
- Försöka hitta en kompis åt henne, fast tror inte det går att stoppa dem tillsammans då min kommer slåss, men kanske ha dem i boxen med galler emellan ?
-Låta henne somna in fast det inte är något fel med henne som jag vet ?
- Något annat förslag ?
Lider med min älskade lilla kanin
De har alltid vart bästisar, inte ett steg utan varandra och jämt tvättat varandra och ja gjort allting ihop.
I veckan så låg ena kaninen bara där död, jag stod som chock, ena dagen pigg och glad ( såg absolut inga fel ) och andra dagen låg bara där död.
Funderar på om det kan ha vart hjärtat som sa ifrån, eller annars vet jag inte.
Nu är det tråkiga att systern som överlevt är jätteledsen, bara ligger där och man verkligen ser att hon sörjer och längtar.
Hon äter och dricker, men rör sig absolut inte mer än hon måste som jag ser .
Hon har alltid vart glad och pigg, men det är inte kvar längre.
Vad skulle ni ha gjort i mitt läge ?
- Bara låta henne vara ?
- Försöka hitta en kompis åt henne, fast tror inte det går att stoppa dem tillsammans då min kommer slåss, men kanske ha dem i boxen med galler emellan ?
-Låta henne somna in fast det inte är något fel med henne som jag vet ?
- Något annat förslag ?
Lider med min älskade lilla kanin