En tränad katt

P

pandaz13

hejsan jag tränar min katt Frasse i många saker som man vanligsvis tränar hundar i..
min katt Frasse kan stanna där, sitt, kom, upp och hoppa( så han står på två ben och snurrar runt) och att på mitt kommando få äta ur sin matskål. i min familj så kan vi inte ha katterna inomhus så dom är bara ute. :cool: jag tränar honom också i "agillity". Men min fråga är : e det bara jag som tränar min katt som en hund??? :confused: tacksamm för svar :D

Sv: En tränad katt

Mina katter är någorlunda tränade.

De vet vad jag menar när jag ropar på dem, men det är inte alltid de orkar komma. De vet att Sitt betyder godis, så då kommer de rusande! :o (och sätter sig). Båda vet att man inte får någon mat förrän man sitter fint med båda framtassarna och rumpan i golvet, Speedy vet också att han inte får fortsätta äta ur Alvas skål när han har glufsat i sig sin egen mat.

De har ganska bra koll på vad de får och inte får göra, men gör det lite ändå... Ryter jag till så avbryter den katt som höll på med nåt förbjudet, medan den andra inte reagerar alls.

Speedy är mer lättlärd än Alva, han är helt enkelt lättare att motivera med mat. Alva kvittar det samma i princip, hon går utan att ha fått nåt godis. Tränar Speedy på Ligg, men det går sådär.

Min katt som bor kvar hos mina föräldrar kan massa konster också, som sitt, ligg, rulla runt, mjau på kommando, vinka, 'sitt fint', vacker tass osv. Givetvis kommer han när man ropar/visslar också.

Min lilla katt kan aport och lämna leksaken/tofsen i handen. Väldigt duktigt tycker jag. Håller på att lära honom att sitta still tills man säger aport. Det går sådär =)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 763
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 690
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar