en tråd om din sits i sadel

cowgirl81

Trådstartare
vill veta va ni tycker om min sits vet att sadel inte är den bästa men va den enda ja hadde plus att de blev en kort tur är dock förra hästen ja hadde, har ej kvar han,

hum väldigt va ja vinklar på fötterna,

Sv: en tråd om din sits i sadel

Du vinklar ut fötterna för mycket, försök peka tårna rakt fram. Korta tyglarna och sänk + ta fram händerna, tänk på att inte lägga omkull dem också, tänk "tummarna högst", tänk INTE "köra motorcykel" :P

Sadeln är inte helt bra, men det vet du ju :)

har top reiters halvstång men rider mest me ringen i mitten, han blir väldigt pigg ute.

jo de där fötterna är ett stort problem, tror ja gör så för ja har stukat både fotlederna 2-3 gånger. så har lite problem å få dom tätt intill men detta va ju extremt, tack för tipset om händerna, :)

Ang fötterna så prova att ställ dig upp och liksom vrida hela benet framåt/inåt helt uppifrån höften.
Du kommer ner mer i sadeln samt fötterna åker in!

tack för tipset, ska prova så fort ja sitter till häst igen, :) jag är ju en typisk skogsryttare, har kanske ridit 1 år på ridskola resten hos kompisar med mer. men skaffar jag islänning igen så kommer ja börja rida lite mer seriöst för instruktör.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 194
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 259
Senast: MiniLi
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar