Okej nytt förslag på festupplägg. Herregud vad jag vrider och vänder på det här

Vi är hos min bror! Kom på att jag har en storebror som har en förbaskat snygg och relativt stor lya centralt. Han skulle säkerligen ställa upp med att låna ut den.
FÖRSLAG 1
15.00 - 20.00 Familj och närmsta vänner är hos bror. Där bjuds på plockmat, snittar, dryck osv. Familjen är 15 personer och närmsta vänner ca 10, så runt 25 personer sammanlagt.
20.00 - 23.00 Vi beger oss till denna bar jag pratat om till abonnerad avledning. Där väntar typ tusen flaskor bubbel och snittar eftersom jag måste köpa för minst 8 lax. Dock för ett litet inträde på 250:- per person för att jag inte ska bli ruinerad. Andra vänner utöver de som varit med tidigare på dagen kan ansluta här.
+ Brors lägenhet är bättre lämpad för småsyskon och gamlingar i familjen än en bar
+ Kul att kunna bjuda familjen och närmsta vännerna på mat och dryck
+ Kul med egen abonnerad avledning ute
- Måste be gäster om en peng
- Måste helst få ihop minst 25 pers till festen på baren för att inte förlora mycket pengar
FÖRSLAG 2
Samma upplägg som ovan, fast att jag inte abonnerar avdelningen på baren utan vi går bara dit helt enkelt. Ser vi till att komma innan 21 bör alla komma in, plus att det går säkert att få en lista på alla som vill komma om vi lovar så mycket folk så tidigt på kvällen.
+ Festen blir kostnadsfri för gäster utöver egna köp i baren på kvällen
+ Ingen risk att förlora mycket pengar ifall det skulle bli mycket bortfall på efterfesten
- Lite trist att bara komma till en bar? Mycket roligare att det väntar bubbel och snittar och egen avledning?
Vad tycker ni? Tack ni som orkar bolla med mig