Agent Orange
Trådstartare
Hej! Jag har fram till den här veckan haft 2 hästar. En lite äldre häst och en unghäst som jag håller på och rider in. Tyvärr var jag tvungen att ta bort den äldre hästen nu i veckan.. Nu vet jag inte hur jag ska göra med stallplats och allt. Jag känner att jag borde hålla igång ridningen mer så att jag inte är helt ringrostig när jag rider unghästen och det skulle vara bra för mig att slipa på grundridningen lite då jag på den gamle hästen bara kunnat rida i skogen det senaste halvåret. Man tappar fort...
Jag funderar därför på att ta en foderhäst och kanske ha den 1-1,5 år tills den yngre hästen kan ridas mer ordentligt på banan etcetera. Samtidigt så är det dyrt med två hästar och tanken är att jag i framtiden vill lägga min tid och energi på unghästen. Ekonomiskt kommer jag iofs inte märka något då det är en utgift som jag är van vid. Hur är det att ha en foderhäst? Jag tänker att det kommer att kännas fruktansvärt den dagen som hästen ska tillbaka...
Hur hade ni gjort? Skaffat en till? Blivit medryttare? Ridskola?
Jag funderar därför på att ta en foderhäst och kanske ha den 1-1,5 år tills den yngre hästen kan ridas mer ordentligt på banan etcetera. Samtidigt så är det dyrt med två hästar och tanken är att jag i framtiden vill lägga min tid och energi på unghästen. Ekonomiskt kommer jag iofs inte märka något då det är en utgift som jag är van vid. Hur är det att ha en foderhäst? Jag tänker att det kommer att kännas fruktansvärt den dagen som hästen ska tillbaka...
Hur hade ni gjort? Skaffat en till? Blivit medryttare? Ridskola?