En till eller sälja???

L

Linabebis

Jag har ett underbart fullblodssto som fyller 14 nu i maj, har ägt henne i 2 år...Mina ambitioner är att hoppa på regional nivå och det gör jag oxå på Lina. Nu hör till saken att hon är ju inte purung längre, hur tänker Ni när hästarna börjar bli lite äldre?? Jag vill ju verkligen inte sälja henne, älskar verkligen den här hästen och allt går super....Men man är ju inte rik som ett troll, och vill man få ut nått för henne kanske man måste sälja nu för att köpa nytt...eller, hur skulle Ni ha gjort....??

Sv: En till eller sälja???

Jag säljer min häst för hon börjar bli gammal (11 år). Hon har inte det som jag vill ha utan jag vill mycket mera och då har jag bestämt att sälja. Jag har inte råd med två hästar. har dessutom inget riktigt jobb.

Vill du nå högre så kanske det är dax att sälja. Det avgör bara du om du har råd med en eller med två. Beräkna först vad du vill och vad hästen räcker till och sedan kan du kolla vad din budget har att ge samt att är det dyrt att ha hästen där du bor? Det är många frågor men en sak undrar jag: Kan inte hästen hoppa regionala tävlingar eller är du rädd att den skall skada sig för att den är 14 år gammal?

Kram Favina

Jo, absolut, Hon går på regional nivå (upp till 1.30) och kan säkert göra några år till men jag vet ju att man ska sälja när de är på topp så att säga....om 3 år när hon är 17 så kanske jag får ut hälften vad hon är värd idag...man måste ju tänka så ego hur mkt man än älskar sin häst när man inte är gjord av pengar..... :crazy:

Personligen skulle jag inte sålt nu utan behållit en välfungerande häst för att själv få rutin på tex. 1.30-klasserna. Jag tycker ofta att bra tävlingsrutin (något jag själv saknar) är viktigare än pengar.

Försök spara pengar under tre år istället, tävla hästen och sälj den sedan om det är det du vill/måste. Med de ihopsamlade pengarna och kapitalet du får när du sålt kan du säkert köpa dig en ny, bra häst.

Att ha två hästar i Sthlm blir ju otäckt dyrt.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama