En skattefråga

Piek

Trådstartare
Jag jobbar just nu på två olika jobb, en timanställning och ett extra jobb vid behov kommer upp i ca 40 timmar/vecka. Det här gör ju att jag tjänar mindre än en heltidslön på varje ställe och därför drar arbetsgivaren inte tillräckligt med skatt. På ena stället såg jag att det bara dragits 7 % :eek:
Sa det här till chefen och hon sa att hon drog efter skattetabellen och kunde inte göra något annat?!
Men visst måste hon väl kunna dra mer skatt om jag ber henne?
Kan jag på nått sätt betala in extra skatt själv annars?
Det där med restskatt är jag inte så sugen på...
 
Senast ändrad:
Sv: En skattefråga

Jag jobbar just nu på två olika jobb, en timanställning och ett extra jobb vid behov kommer upp i ca 40 timmar/vecka. Det här gör ju att jag tjänar mindre än en heltidslön på varje ställe och därför drar arbetsgivaren inte tillräckligt med skatt. På ena stället såg jag att det bara dragits 7 % :eek:
Sa det här till chefen och hon sa att hon drog efter skattetabellen och kunde inte göra något annat?!
Men visst måste hon väl kunna dra mer skatt om jag ber henne?
Kan jag på nått sätt betala in extra skatt själv annars?
Det där med restskatt är jag inte så sugen på...


Visst kan du be din arbetsgivare dra mer skatt.
 
Sv: En skattefråga

Låter som att chefen antingen inte har så bra koll på att det finns andra vägar än skattetabellen eller så gör det som är bekvämt. Dom kan dra mer skatt om man ber om det. Vet om exempel i min närvaro som får extra skatt dragen varje månad för att garanterat slippa restskatt och en annan som betalar in själv en extra slant varje månad.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 825
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Jag har fått ett "erbjudande" från min chef. Jag jobbar i ett mindre företag. Företaget har 2 chefer huvudkontor och så den lilla plats...
Svar
12
· Visningar
2 111
Juridik & Ekonomi Har en fråga till er allsmäktiga! Jag har huslån, huslånet dras den 25 varje månad då jag fått lön då, dvs så dras det direkt så jag...
Svar
7
· Visningar
1 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp