En sista hälsning.

D

dannilall

Pappas underbara Ante gick över regnbågsbron i fredags morse.
Han hade varit med pappa på jakt under tisdagen och fick en hjärnblödning på fredagen. Så nu har Jämtlands bästa älghund gått ur tiden.
IMG_0022Ante.jpg

Ante var född på Julafton 93 så han blev nästan 14 år.

Sv: En sista hälsning.

Tack. Han var en mkt fin representant för sin ras. Mina tankar går till min far som skulle ta ner hundgården idag. Fy vad hemskt det måste kännas efter alla dessa år.

Alltid fruktansvärt när detta händer. Trösteord hjälper knappast. Man är helt inne i sin sorg. Riva hundgården? Han funderar inte på att skaffa en ny hund.

Usch vad ledsamt:(.. Han var otroligt vacker!
Många varma kramar till er!

Nej. Pappa är 67 år och han vill inte lämna en sörjande hund efter sig om han skulle dö först. Han tänker i lite annorlunda min kära pappa.

Nej. Pappa är 67 år och han vill inte lämna en sörjande hund efter sig om han skulle dö först. Han tänker i lite annorlunda min kära pappa.

67 är ingen ålder. Min mamma fick en Eurasiervalp i 70-års present. Tråkigt med Ante, men han fick ett långt liv.

Förstår din pappa så väl. Min mamma skulle gärna villa ha en hund, men hon resonerar precis likadant. Tänk om...etc. Såna människor respekterar jag verkligen, tänker inte på sig i första hand.

Nej, 67 är ingen ålder och pappa är frisk. Men Ante som köptes av jaktlaget blev verkligen PAPPAS hund. De första jakterna de var tillsammans fick ingen komma nära älgen som fällts mer än min far. Senare var det inget problem men han följde min far i vått och torrt. Och skulle det hända att pappa dog före nästa hund så tror jag att den hunden skulle må mycket dåligt.
Ante var uppvuxen med Mefisto, en kees som min far fick överta från mig, när Mefisto dog 02 så sörjde Ante han åt nästan inget och jagade dåligt de förtsa gångerna den hösten. Det är därför pappa tycker att skall det en ny hund i deras jaktlag så får någon annan ta hand om den.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 349
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 009
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 642
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 941
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka