W
wolken fee
De utlänska avelsförbundens frammarsh i Sverige.
Ämnet är hett och åsikterna många, men jag skulle vilja ha igång en seriös debatt men även som en informations kanal, där man har en möjlighet att förkovra sig helt enkelt, och samtidigt får man en så färsk uppdatering som möjligt.
De förbund som vill in till oss är följande, som jag vet om, men det är kanske fler, vem vet!
¤ Oldenburgare Verbandet
¤ HannoveranarVerbandet
¤ Holsteiner Verbandet
¤ Trakhener Verbandet
¤ ZFDP ?
Vad tycker du som uppfödare, om att de utländska avelsförbunden vill in i Sverige?
Vad tycker du skulle vara positivt/negativt, för den svenska aveln om dessa förbund etablerade sig här?
Och hur länge kan vi i Sverige neka att dessa förbund kommer in?
Hur påverkar detta vårt eget förbund ASVH, vad tror du?
Ämnet är hett och åsikterna många, men jag skulle vilja ha igång en seriös debatt men även som en informations kanal, där man har en möjlighet att förkovra sig helt enkelt, och samtidigt får man en så färsk uppdatering som möjligt.
De förbund som vill in till oss är följande, som jag vet om, men det är kanske fler, vem vet!
¤ Oldenburgare Verbandet
¤ HannoveranarVerbandet
¤ Holsteiner Verbandet
¤ Trakhener Verbandet
¤ ZFDP ?
Vad tycker du som uppfödare, om att de utländska avelsförbunden vill in i Sverige?
Vad tycker du skulle vara positivt/negativt, för den svenska aveln om dessa förbund etablerade sig här?
Och hur länge kan vi i Sverige neka att dessa förbund kommer in?
Hur påverkar detta vårt eget förbund ASVH, vad tror du?