en såndär grej som... Vad heter den?

ameo

Trådstartare
Moderator
För en halv evighet sen, när jag tittade regelbundet på TV (vilket jag bara gjort i korta perioder i mitt liv), så gjordes det reklam för nån grej som man kunde hälla olja i (livsmedelsvariant) och sen pumpa för att "skapa tryck" i behållaren för att kunna spraya ett tunt lager olja över t.ex grönsaker vid matlagning.
Någon som begriper vad det är för mojäng jag försöker beskriva?

FINNS det fortfarande såna? Funkar de?
Och vad kallas de? (så kan jag leta reda på dem själv...)

Sv: en såndär grej som... Vad heter den?

Vi köpte en när det begav sig. De var rätt kassa faktiskt, i alla fall våran. Drällde och fick dåligt tryck på en gång. Försökte nog tappert använda den ett tag, men sen försvann den.

Sv: en såndär grej som... Vad heter den?

Den här har ett par vänner till mej och den har hängt med länge. Tror den finns med bara en behållare också.

http://www.google.se/url?sa=i&sourc...cuoQ70YYbt1qPgeRcw2wCyjg&ust=1376039622711980

Den har jag hemma! Vi använder den mest till att spraya på redan färdig sallad (och då funkar den toppen!) men i matlagningen bara för att spraya olja fungerar den inte riktigt lika bra som jag hade tänkt mig, blir lite för mycket stråle och inte så mycket sprejat som jag skulle vilja. Kan ju dock hända att en för bara olja fungerar bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka