En säkulär tanke

Har du aldrig besökt en kyrkogård heller? Varit på en begravning?
Avgiften bekostar inte enbart kremering/jordsättning utan håller kyrkogården i ordning de 25 års gravrättstid varje gravsatt per automatik har.
Jo då jag har varit där. och betalat för det också.

Har du aldrig besökt en kyrkogård heller? Varit på en begravning?
Avgiften bekostar inte enbart kremering/jordsättning utan håller kyrkogården i ordning de 25 års gravrättstid varje gravsatt per automatik har.

Jag tycker det är viktigt att skilja på att underhållet av kyrkogården ingår i avgiften. Underhållet av gravplatsen är gravrättsinnehavarens ansvar. Den tjänsten kan man köpa till.

Liknande trådar

Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera... 9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 085
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: Presto
·
Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera... 2
Svar
20
· Visningar
1 822
Småbarn Hej, dottern brukar ha lite ponnyridning på marknader och så när andan faller på (hon har i år för första gången skattat för de pengar...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka