En rädd liten själ..

Sv: En rädd liten själ..

Du har förhoppningsvis redan löst det, men ville ändå berätta om min kattflicka.
När vi fick hem henne hade hon inte haft så jättemkt kontakt med sin mamma och hon var inte riktigt rumsren.
Hemma hos förra ägaren var hon kelen och så, men så fort hon kom hem till oss sprang hon och gömde sig.
Det var så hemskt, för hon var rädd och vi kunde ju inte göra något för vi ville inte skrämma henne.
Hon bara låg där på sin stol och under soffan, men efter några dagar tog jag fram en liten leksak (en mus såklart ;)) och började leka för mig självt.
Och gissa om hon blev nyfiken !
Hon smög fram bakom mig och sen hoppade hon fram och började leka tsm med mig, och det var så kul att se hur hon förändrades, när dagen var slut kunde jag klappa henne och det var jätteskoj och se hur hon njöt av att bli kelad med.
Nästa dag kunde jag t.om bära henne :D
Sen var man ju redigt stolt över att varit först att få klappa och bära henne och skröt :P
Nu är hon V Ä R L D E N S keligaste katt, när man kommer hem springer hon emot en och bara ber om att få bli klappad. :love:
Visserligen blev hon inte illa behandlad, men skygg som sjutton var hon.
Lycka till om du inte har löst det :)

Hej !

Jo det går framåt med min lille Algot..han har börjat ta sig utanför sitt gömställe nu..smyger förbi oss på kvällarna och kollar läget lite.. :) Tror att de kommer att gå bra!

Längtar tills den dagen jag får gosa lite med honom :love: Men tänker inte stressa dit..

tess444 skrev:
Hej !

Jo det går framåt med min lille Algot..han har börjat ta sig utanför sitt gömställe nu..smyger förbi oss på kvällarna och kollar läget lite.. :) Tror att de kommer att gå bra!

Längtar tills den dagen jag får gosa lite med honom :love: Men tänker inte stressa dit..
Med den inställningen du har så kommer det gå alldeles utmärkt!
Det tar tid att bygga upp ett förtroende, men det tar en sekund att rasera det. Han kommer snart märka att ni bor där, och att ni inte tränger er på honom. Då blir han nyfiken. Gör gärna så som Ebbs skrev, sitt på golvet och lek lite med kattleksaker för er själva. Rätt som det är kanske han glömmer att vara rädd och kommer o leker.

Här är vår Pumba, när vi ännu inte lyckats fånga honom: Pumba nyäten
Och här är en vecka senare, fortfarande i stugan. Första gången han hoppade upp i soffan bredvid oss och inte kunde motstå goset.... gosigt värre
Första gången han la upp magen för oss, fortfarande med stirrande vaksamma ögon: på sin vakt
Här är två veckor senare, i sängen, helt avslappnad och nytatuerad... myspys

Vad fin han var! :)

Åhh vad mysigt han måste tyckt att det var att få gosa lite..när han väl tog det stora steget.

tess444 skrev:
Vad fin han var! :)

Åhh vad mysigt han måste tyckt att det var att få gosa lite..när han väl tog det stora steget.
Uj ja, han kunde inte (kan fortfarande inte) få nog:D Han är som ett plåster;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 123
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 752
Senast: co-SMAD4
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 406
Senast: valpköpare
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 217
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar