En passande sadel???

martha

Trådstartare
Till denna hästen :confused:
FINNS det sadlar till hästar som ser ut på detta viset??
jag skulle gärna vilja träna upp honom i skogen, vilket är svårt med vagn, eller kan man på ¨åt sätt palla upp den befintliga sadeln....(17 Stübben Siegfrid allround)??
milord%20rygg1.jpg

Jaha????? och vad är det då :D :D
Du vet....jag har travare jag...... :angel:

Här är en annan bild
milord%20sida1.jpg

Haha.... www.equalityline.se
Jag har det på min häst som är lite svankig och har enorm manke, ända som ligger bra på honom. Finns i hopp, dressyr och allround från 10-20.000, även många beg. till salu här på buke.

Min tanke är..med den linjen man får över ryggen.. att hästen nog bör musklas ordentligt i ryggen innan man börjar rida den... markarbete och klättra i skogen utan ryttare.. på hööks har de en bra bok om tteam där man får massor med bra tips om både massage och markarbete som kan stärka ryggen! :idea:

Men nu är ju inte detta en ridhäst, utan jag kommer att skritta honom i backar med tung kärra till att börja med, sen skall ha i uppbyggandet även skritta uppför i oländig terräng har jag tänkt mig FÖR att bygga upp sig...under sadel..problemet är ju att han ser ut som ett åkerspöke :crazy: men jag har ju ingen lust att köpa en helt ny sadel för en 10-20 tusen heller just för detta, ( som förmodligen inte kommer att passa om nån månad ändå)

Han är vind och skev i korset, har en stor karprygg plus denna enorma manke och svanken, sen har han ju nada ryggmuskler :angel: :angel:
Naturligtvis jobbar vi med allt detta även på plan, men att bara stå stilla och invänta gudskelov är ju heller ingen bra lösning...

Kör fram lite muskler och köp dig sedan en tjock westernpad och en gjord som man kan fästa stiglädren i från Glirnashopen, barbackagjord. Alternativt ta en körgjord och sätt tid stiglädren i ringarna :idea:.
Det duger gott till ert kommande skogsbackejobb. Skönt för hästen och passar alla även i framtiden och du har något stadigt att hålla dig i alt :angel:.

MVH/

Jag lovar dig, du kommer inte känna av manken för du hamnar ju bakom gjorden så "organet" kan fortsätta må bra o å ha skoj :p

MVH/

en galoppsadel?
halvbom o passar d flesta hästar :)
(dessutom otroligt skön o rida i :love:)

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
844
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka