En Önskan Om FramgÅng

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare NinasApache
  • Startdatum Startdatum
N

NinasApache

Efter som jag vet hur :devil: svårt det är med trav, har hållit på i mer eller mindre 20år, så önskar jag alla att få uppleva det jag har fått i år.
Vi har 4:a hästar i stallet en 3 åring som snart är på G, sen har vi
LEFFE BLANCHE,NINAS APACHE och G.G.BARBARA som alla 3 har segrat i år :banana:. Jag önskar att jag kunde dela med mej lite av den känslan till alla här på Buke, för delad glädje är dubbel glädje.Men kämpa på med era hästar så kommer säkert den speciella dagen till sist när ni får stå där och vara stolta i vinnarcirkeln.
:bow: EN JÄTTE ÖNSKAN TILL FRAMGÅNG FÖR ALLA. :bow:

Mvh.Micke.B.

Sv: En Önskan Om FramgÅng

NinasApache skrev:
Efter som jag vet hur :devil: svårt det är med trav, har hållit på i mer eller mindre 20år, så önskar jag alla att få uppleva det jag har fått i år.
Vi har 4:a hästar i stallet en 3 åring som snart är på G, sen har vi
LEFFE BLANCHE,NINAS APACHE och G.G.BARBARA som alla 3 har segrat i år :banana:. Jag önskar att jag kunde dela med mej lite av den känslan till alla här på Buke, för delad glädje är dubbel glädje.Men kämpa på med era hästar så kommer säkert den speciella dagen till sist när ni får stå där och vara stolta i vinnarcirkeln.
:bow: EN JÄTTE ÖNSKAN TILL FRAMGÅNG FÖR ALLA. :bow:

Mvh.Micke.B.
Kan du inte smitta av dig lite form o tur istället ;) :D

Tycker det är ett härligt flyt ni hamnat i :bow: :bow: :bow: Hoppas det håller i sig länge! :banana:

Att det är hårt slit bakom framgångar kan vi nog alla skriva under på och det finns inget härligare än när folk som kämpat tappert äntligen får framgång :banana: är smarta nog att njuta av den och generösa nog att dela med sig av glädjen :bow:

// Suzanne som känner sig trött och sliten men kämpar på :cool:

Senast ändrad av en moderator:

Jadu,om det bara ville vända nån gång i år,ska väl inte klaga,men hitintills har det mest varit skit tycker jag.Började i höstas: Timon bara stannade i loppen,åkte till Ekfalk o kollade halsen,mycke riktigt var det gomseglet.Operation 9 sep,efter en vecka slutar han att äta o dricka,åker till Ekfalk igen,tog han kvar i 5 dgr,stod på dropp o medicin men hittade inget fel.Hämtade hem han,tillbaks efter 3 dgr igen för då hade han fått en stor knöl under hakan som växte o brast.Ut kommer det var o inte lite heller,tog han kvar igen o röntgade 2 olika ggr,hittade fortfarande inget fel.Fick hem han igen,vet sa att han troligtsvis har fått in nånting i tanden som kommer ut i samband med varet.Knölen har blivit 4 hål som det näst intill sprutar var ur,ni kan ju tänka er hur mager han var,åt som mest 2 kg hö o 30 lit betfor vatten om dan.Sen blev det kontraströntgen o där såg dom nått,ny operation 25 okt,o ut plockade dom en lös benbit ur käkbenet,tanden var rutten så den var det bara att slänga.Jag tror att han slog sig i samband med uppvaket,men kände inget förrän smärtstillandemedicineringen var över för hemma var han hur lugn som helst efter operationen.Hade nu hål rätt igenom käken som skulle spolas 2ggr om dan+all medicin,men vilken j*vla fighter han är,började äta dan efter ope. är nu fit for fight fast lite skönhetsfel får han leva med. 2 dgr senare startar Imperial på Valla i ett bronsförsök,tänkte väl att får han sista peng är det bra,men han var ju på sitt allra bästa spurthumör just den kvällen o dammade av dom i sista sväng så mustashen på Proffesorn krullade ihop sig.Vilken j*drans känsla,först alla sorger o bedrövelser o sen detta,nu hade vi ju pengar att lösa ut Timon med,men vi hade försäkring som täckte allt på 35 000 kr.Den känslan som Imperial bjöd oss på går ej att beskriva kan jag säga,sitter här med tårar i ögonen när jag skriver detta. :love: Nu tänkte vi:nu har det lossnat ordentligt,tror fan det,sen var det Imperials tur att bli sjuk,hjärtmuskelinflammation,grattis.Vintern kom o gick o hästarna friskade på sig o kunde börja tränas igen, men än har vi inte kommit ur svackan o det går väldigt tungt i det stora hela,får ju god hjälp av alla j*vla regler o dyra avgifter som dom styrande bestämmer om. Men men nån gång ska det väl vända i år oxå,hoppas det gör det innan vi slutar med travet :devil: // Marlene

Åh vad skönt att du delar med dig :banana: :)

Men jag har kommit på en sak i allt det här tunga. Alltid är det något som ger en en sån där liten extra kick så att man orkar fortsätta.

Själv har jag tre hästar i tävlingsbar ålder, en har varit konvalescent sen hösten 2003 :o :eek: , en väntar på EKG-svar för eventuell halsoperation :cry: och den tredje har en mysko hälta på ett framben som blir sämre så det verkar inte vara en "vanlig" kotledsinflammation.

Men vad händer då????

Av en ren olyckshändelse (låter helknäppt, jag vet) lyckas vi lista ut var hästen går på sig, det har aldrig synts något, och när nu ytterligare en häst utrustats med neoprenboots och det funkade. :idea:
Mitt i allt elände börjar hon alltså trava som hon gjorde innan skadan, och genast dyker förhoppningarna upp. :o :D :banana:

Nu är det bara att ha is i magen och inte förivra sig men inte heller fega ur. :crazy:

Och hålla tummarna för att det går att laga de andra två förstås... :eek:

/// ghost

Ja det är otroligt skönt när det fungerar och hästarna springer som de ska!! Nu har vi ju bara lilla älskade bitchen Chardonna som startar men när hon äntligen fick vinna igen så var det helt otroligt! Även om det "bara" var ett p21 lopp och det knappt räcker till resan så var hon så himla bra i loppet!

Visserligen lever fortfarande våran Sambuka men han jobbar som gräsklippare för tillfället, vad som händer efter sommaren har vi inte bestämt än...

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 778
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
Senast: Mabuse
·
Islandshäst Jag misströstar nått så in i... snälla hjälp! Min islänning, 10 år i år, kunde tölta rent (men efter slit och tandagnisslan, perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10