En öm punkt på huvudet

karamelldrottningen

Trådstartare
När jag tar på vänster sida ungefär i mitten på huvudet lite mer bak så gör det rätt ont faktiskt. Strålar om jag tryckter lite lätt på den. Ska jag trycka på denna punkt ens? Inbillar mig att det blir lättare sen.
Vad kan det bero på och vad är det? Är det nån nerv som spökar? Jag får ont där ibland men nu är det värre och större område än det har varit tidigare.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Jag har ingen aning om vad det kan vara, men eftersom "huvuvet ær huvudsaken" så skulle jag boka tid før undersøkning om jag vore dig.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Jag har ingen aning om vad det kan vara, men eftersom "huvuvet ær huvudsaken" så skulle jag boka tid før undersøkning om jag vore dig.
nja, känns lite överdrivet faktiskt. Jag går väldigt sällan till läkare. Då är jag riktigt sjuk.

Det låter ju mest som om du ska låta bli att trycka där.
hehe. Ja kanske. Fast är det en nerv i kläm så borde det lossa vid beröring/massage?
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Har du ont någon annanstans? När jag har ont i nacke/axel så får jag också ont på en punkt i bakhuvudet, ganska högt upp mot hjässan, och i tummen!
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Jag har flera såna punkter. Det brukar vara rätt skönt att trycka på dem då jag har migrän, och flera pratar om punkterna som "migränpunkter".

Min akupunktör brukar sätta nålar där.

Tror att det handlar om att man är spänd eller stressad.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Muskelfäste?
Många är ömma över dessa, alltså där nackmuskulaturen fäster in mot kraniet.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Har du nån finne eller nåt sånt i närheten av det ömma? Finns en del lymfkörtlar i de regionerna jag tror du menar, och de kan bli onda om du har en inflammation någonstans där.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Har du ont någon annanstans? När jag har ont i nacke/axel så får jag också ont på en punkt i bakhuvudet, ganska högt upp mot hjässan, och i tummen!
höger skulderblad har jag ofta spänningar i. Masserar varje kväll så lossnar det lite där.

Jag har flera såna punkter. Det brukar vara rätt skönt att trycka på dem då jag har migrän, och flera pratar om punkterna som "migränpunkter".

Min akupunktör brukar sätta nålar där.

Tror att det handlar om att man är spänd eller stressad.
hmm.. Ja så kan det vara. Att det beror på stress kanske.

Muskelfäste?
Många är ömma över dessa, alltså där nackmuskulaturen fäster in mot kraniet.
jaså? Vet du varför många ömmar just sär?

Har du nån finne eller nåt sånt i närheten av det ömma? Finns en del lymfkörtlar i de regionerna jag tror du menar, och de kan bli onda om du har en inflammation någonstans där.
kan man få finnar på huvudet alltså? Det viste jag inte :). Har aldrig haft där.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Jag tycker att det låter som att du är spänd där speciellt som du beskriver att det strålar och sedan lättar lite, i så fall tryck på. Hur som så tror jag knappast att det kan skada, bara göra ont :D

Jag har ömma punkter hela vägen från pannan, över hjässan och bak till nacken.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Många ömmar i muskelfästena vid skallbasen på grund av att vi överanstränger skulderparti/nacke när vi jobbar med händerna framför kroppen som vi människor nästan alltid gör.

Men när jag läste ditt originalinlägg fick jag känslan av att din smärta var högre upp än vid muskelfästena? De smiter ju in innanför skallen men jag fick intryck av att din smärta satt utanpå?
em-pirre är inne på en grej där, akupunkturpunkter kan kännas onda/ömma om man trycker på dem också.

Jag kollade där jag trodde du var öm och där är jag också öm på vänster sida, jag vet dock inte vad det är för punkt. Jag tänker slå upp det när jag kommer hem.
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Hela baksidan fram till typ öronen och upp till typ där hjässan börjar har mängder med punkter jag blir öm på beroende på var i nacken/ryggen jag är mest spänd just då. I mitt fall är det bara muskelfästen och blir betydligt bättre vid tryck. :-)
 
Sv: En öm punkt på huvudet

Jag brukar leta upp ömma punkter och trycka på dem tills de lossnar. Började i axlarna efter att massören alltid gjorde så (letade upp den punkt som gjorde mest ont, tryckte på den tills det släppte.) musklerna brukar bli mjukare efteråt. När jag hittat punkter i pannan eller nacken eller på skalpen gör jag detsamma, vet inte om det är fel eller rätt. Har jag ont i huvudet brukar jag ha ömma punkter i tinningarna.

(Känner att jag måste tillägga, massören kallade det för triggerpunkter, men det är inte säkert bevisat att sådana existerar. Jag trycker på ömma muskelplatser ändå, själv, eftersom det känns bättre efteråt helt enkelt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Triggerpunkter)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 527
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp