En och samma eller olika? (liten lek)

Gnist

Trådstartare
Ja, vad tror ni: är det en och samma eller flera olika hundar här nedan?

Om flera olika: hur många olika hundar gissar ni då på att det egentligen är och vilka är "dubbelbilder" på??

Om en och samma hund på alla bilder, fast i olika miljöer/åldrar: Vad tog ni det på?

1-eotdragon.jpg

attila-1.jpg

fenris-1004.jpg

dotw-asele-11.jpg

Sv: En och samma eller olika? (liten lek)

Har suttit och stirrat mig blå en lång stund nu men är lååååångt ifrån en bra gissning.

Dock tror jag de två översta bilderna är samma hund, och de två understa bilderna samma hund. Baserat på bröstkorg och halsansättning. Alltså två olika hundar totalt sett.

(Men inser att det lika gärna kan vara samma hund på alla bilderna fast mer slimmad på de sista två...)

Jag håller med skogstrollet.
samma hund på bild ett och två och en annan hund på bild tre och fyra! Alltså, totalt två hundar...

Jag tror att det är tre olika.
Kollar på markeringarna i ansiktet och även kroppen, som skogstrollet.

Jag har en gissning till :) Tänkte på den i början, men ändrade mig. Men kan ju vara så också :D
Och det är att det är samma hund på de 3 första bilderna och en annan på den sista.

Kul att se hur ni funderat, men fler får väl chansen att göra en bedömning innan jag lägger ut rätt svar :D

Så jag hoppas på många kluriga funderingar :banana:

Jag kör på fyra olika, möjligen att de två första bilderna är på samma vovve :)
Min kompis tror också på fyra olika, möjligen att 2 och 3 är samma.

Tre olika och första och sista är samma hund.

Försökte kolla på teckning och ben men det var svårt då pälsen var våt/torr, sommar/vinter och hundarna i lite olika vinklar.

Först trodde jag att de två översta var samma. Men jag säger nog att det är fyra olika.

Jag tror det ar tva olika ... forsta bilden ar en och de andra tre bilderna en annan.:laugh:

Tror att hund 1 och 3 är samma.
Samma fläck vid bringan, framför frambenet också.

Ja tror inte att det är en o samma ... 1:an ser ut o vara en "ensam" hund.
sen får jag för mig att 2:an o 4:an är samma hund, alltså är det 3 olika hundar ^^ så bild nr 3 är även det en "ensam" hund

Jag tror att 1an och 3an är samma hund, sen är de andra 2 olika :)

Det är faktiskt 4 olika hundar. :D

Ni som gissat kan läsa svaret och ni som vill gissa, gör det INNAN ni kikar på svaret ;)

Jag gissar på 3 olika (innan jag tjuvläser svaret) det är samma hund på bild 3 och 4.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
625
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 983
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka