En nervös väntan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet.

Efter att ha samlat mod i 4,5 månader så ringde jag till slut "det där viktiga telefonsamtalet". Det gäller min hälsa, och tyvärr så är mina erfarenheter av att ha kontakt med sjukvården väldigt negativa - några få erfarenheter har varit så pass negativa att de gett mig trauman för livet. Det första telefonsamtalet gick dock bra den här gången! Nu väntar jag på att en distriktssköterska ska ringa mig under dagen, för att boka tid för ett hembesök. Men jag har ingen aning om vilken tid hon ska ringa, vilket är så stressande att jag håller på att kräkas av nervositet.

Om allt går bra när sköterskan ringer, och vi hittar en tid som passar, så kommer det att bli en enorm lättnad för stunden. Då har jag kommit två steg framåt. Men sedan väntar den verkliga utmaningen - själva hembesöket. Och i väntan på hembesöket så kommer jag verkligen att behöva den här tråden: som ett stöd och en ventil för paniken. Jag kan inte berätta om de trauman som jag har varit med om inom sjukvården, eftersom det är för privat. Men tro mig - det handlar om riktigt allvarliga saker, som jag inte kommer att glömma så länge jag lever.

Snälla Gud, gör så att hembesöket inte blir ännu ett trauma. ❤️ Jag vill aldrig bli förnedrad och skrämd på det sättet igen.

Jag hade hoppats att distriktssköterskan skulle ringa så tidigt som möjligt, så att jag skulle få rycka dagens andra plåster så fort som möjligt. Men hon har inte ringt än. 😞 Nu har jag i alla fall samlat mig tillräckligt för att värma lite ravioli. Det skulle inte förvåna mig om hon ringer precis när jag äter. 🙈 Det vore så himla typiskt.

Kliniken ringde idag (tis), men jag vågade inte svara. Samtal nr 2 i måndags gick så dåligt att jag tappade självförtroendet. Så när de ringde idag hade jag inget mod kvar. 😞 Jag satsade allt mod jag kunde klämma fram under måndagen, och efter det gick luften och självförtroendet ur mig. 💔

Jag ska försöka att samla mod igen imorgon (ons), och ringa upp dem. Jag har en dålig magkänsla och är skiträdd för att prata med dem igen. Men jag vill vara säker på att jag har provat alla vägar att få hjälp. Så jag ska försöka våga ringa dem imorgon. Skulle det bli ännu ett ”dåligt samtal” så har jag i alla fall gjort allt jag kunnat, och kan fokusera på att leta vidare efter hjälp någon annanstans.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 307
Senast: manda
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 360
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok För att undvika missförstånd, vill jag härmed börja med ett citat gällande detta "forum", som ni just nu läser i... "Den nya platsen...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Fruentimber
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 852
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka