En nagot annorlunda skolbuss ...

Och har ar "doggie dagis" i Sverige

<iframe width="560" height="315" src="
" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>

Det finns åtminstone ett hunddagis i sthlm som erbjuder tjänsten att hämta och lämna hunden hemma. Där åker hundarna dock i var sin bur. :)
Vi har också ett stort hunddagis med samma tjänst i Edinburgh. En kompis har jobbat som chaufför, men ja, burar. Det krävs nog rätt speciella hundar för att det där ska funka felfritt och stressfritt för både hundar och förare varje dag. :)

Vi har också ett stort hunddagis med samma tjänst i Edinburgh. En kompis har jobbat som chaufför, men ja, burar. Det krävs nog rätt speciella hundar för att det där ska funka felfritt och stressfritt för både hundar och förare varje dag. :)
Jaa, jag tänker också det. Eller att hundarna först lär känna varandra innan de börjar åka bussen, tex att de går på dagiset ett tag och sen åker brevid sina rumskamrater.

När jag bodde i Sthlm fanns det ett liknande hunddagis där jag bodde. De hämtade inte hundarna hemma utan skåpbilen med burar stor varje morgon på ett torg och ägarna lämnade hundarna där. Min busshållplats var precis vid upphämtningsplatsen och jag var så fascinerad över hur lugnt det var. Hundarna var uppenbarligen vana för de gjorde inte mycket väsen alls.

Det ser så lugnt och avslappnat ut på den där bussen.
Hundar som känner varandra, är vana vid var dom ska sitta.
Allt ser ut att funka.
Om jag behövde hundpassning skulle jag önska man fann ett ställe där det verkar vara så harmoniskt och inte massa stress och larm.
Är så glad över att vara pensionär och bo på landet, det behövs ingen hundpassning, i alla fall inte till vardags.

Om ni kollar pa CNN's klipp med Jeanne Moos (jag forsokte posta det, men det har var det som kom upp:confused:) sa pratar "dagis agarna" om just hur mycket traning det ligger bakom den har "skolbussen". Det ar inte bara hunddagis det ar en "traning och dagis" verksamhet dar hundarna (precis som sma barn och skolbussar) far lara sig att vanta tills bussen stannat och inte komma forran dorren ar oppen och inte behova ha koppel pa och burar pa bussen.. :p

Hund dagis dar hundarna hamtas hemma ar ganska vanligt aven har nere i "the lower 48", och jag har kompisar som har har det, men det har ar forsta gangen jag ser ett hunddagis dar hundarna sitter pa stolar och inte ar i burar.

Om ni kollar pa CNN's klipp med Jeanne Moos (jag forsokte posta det, men det har var det som kom upp:confused:) sa pratar "dagis agarna" om just hur mycket traning det ligger bakom den har "skolbussen". Det ar inte bara hunddagis det ar en "traning och dagis" verksamhet dar hundarna (precis som sma barn och skolbussar) far lara sig att vanta tills bussen stannat och inte komma forran dorren ar oppen och inte behova ha koppel pa och burar pa bussen.. :p

Hund dagis dar hundarna hamtas hemma ar ganska vanligt aven har nere i "the lower 48", och jag har kompisar som har har det, men det har ar forsta gangen jag ser ett hunddagis dar hundarna sitter pa stolar och inte ar i burar.
Det är supergulligt, men jag skulle nog oavsett träning föredra att min hund fick åka i egen bur. Jag ser sel och bältsestrassel och eventuella konflikter framför mig medan chauffören försöker navigera trafiken. :nailbiting:
Visserligen kanske de har extra personal med sig på bussen som kan lösa eventuella situationer som kan uppstå.

Kom av en slump in på deras instagram och de ser faktiskt väldigt trevligt ut för hundarna i bussen. De har alla en egen plats och är flera olika grupper så alla passar alltså inte ihop. Blev dock lite less när jag insåg att hon har elhalsband på nästan alla när hon är ute o går o har de ”lösa”..

Kom av en slump in på deras instagram och de ser faktiskt väldigt trevligt ut för hundarna i bussen. De har alla en egen plats och är flera olika grupper så alla passar alltså inte ihop. Blev dock lite less när jag insåg att hon har elhalsband på nästan alla när hon är ute o går o har de ”lösa”..
Hon sa också i något inlägg att hon inte tar emot alla hundar, utan finns krav så de passar o trivs i gruppen.

Låter livsfarligt. En missriktad reaktion på elchock bland ett gäng lösa hundar som vet att risken för elchock finns och förhåller sig till omvärlden utifrån det, och vips har du ett hundslagsmål.

Det är supergulligt, men jag skulle nog oavsett träning föredra att min hund fick åka i egen bur. Jag ser sel och bältsestrassel och eventuella konflikter framför mig medan chauffören försöker navigera trafiken. :nailbiting:
Visserligen kanske de har extra personal med sig på bussen som kan lösa eventuella situationer som kan uppstå.

Jag har en dubbed MIM (vario cage) dar hundarna har ovanligt smala bursar (for here) helt och ballet for safety. Med den setup de har skulle jag aldrig kora fortare an 20km/h😋

Det ar inga storre risker for konflikter eller att de skulle ga Fran sitt sate, det ar tva personer pa bussen och hundarna ar verkligen valtrande, men jag ryser vid tanken pa en in bromsning.

Trist att läsa om elhalsbanden, verkligen. Jag skulle aldrig låta Någon tränare sätta ett sådant på min hund. Då får de hellre sitta i bur på bussen och gå kopplade ute.

Alltså, jag såg den videon för några dagar sen och första reaktionen är ju alltid "gulligt!". Men så fort det rör sig om amerikaner så drar jag öronen åt mig, för i nästa bild är det alldeles för ofta stackel, elhalsband, alfa-metoder och crating... :cautious:

Låter livsfarligt. En missriktad reaktion på elchock bland ett gäng lösa hundar som vet att risken för elchock finns och förhåller sig till omvärlden utifrån det, och vips har du ett hundslagsmål.
Utan att propagera för elhalsband men: Man lär alltså hundarna vad elen betyder - man elar inte på lite hur som helst. Det är ett verktyg som alla andra, så risken för slagsmål ökar knappast.

Utan att propagera för elhalsband men: Man lär alltså hundarna vad elen betyder - man elar inte på lite hur som helst. Det är ett verktyg som alla andra, så risken för slagsmål ökar knappast.
Mjo, jag är insatt i hur det funkar och aversiva medel ökar risken av flera anledningar. Bl.a. därför att en hund som förhåller sig till risken att bli straffad inte samtidigt kan visa lugnande kroppsspråk.

Sen kände nörden i mig ett behov att påpeka att det inte stämmer att man lär hundarna vad elen betyder. För hundarna betyder elen redan något, nämligen obehag, och det är exakt det man använder sig av. Det är så aversiva metoder fungerar. Elen är inte en signal, utan en konsekvens. Sen kan hundarna absolut lära sig vilka beteenden som leder till den konsekvensen och göra det de kan för att undvika den. Sen får man en hel del annat med på köpet, som det finns en del forskning kring.

Liknande trådar

Övr. Hund Kommer dem närmaste dagarna flytta och självklart följer hunden med. Tänkte höra om ni har några allmänna tips och saker att tänka på...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?